Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang med bestyrelsesarbejde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har i nogle år gået at leget med tanken om forsøge mig med bestyrelsesarbejde, jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg kommer i gang. Jeg er ikke virksomhedsejer men jeg synes selv jeg kan bidrage med flere ting herunder bl.a. procesoptimering, logistik og forretningsudvikling hvilket også er områder jeg har hands-on erfaring i. Jeg tænker jeg måske skal starte med at være "tilskuer" til en bestyrelse, men da det er en branche jeg slet ikke har erfaring med og jeg samtidig kan se at flere er professionelle bestyrelsesmedlemmer så synes jeg ærlig talt det er lidt svært at finde en fornuftig indgangsvinkel. Jeg søger derfor gode råd og fif til at kunne komme i gang. Min motivation er at jeg synes det kunne være fantastisk spændende at arbejde mere strategisk i en organisation og se udviklingen af de tiltag der bliver lavet. På forhånd tak og god onsdag til alle :)

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Luske, 

Hvis du ikke har nogen i dit netværk, der er en del af en bestyrelse, kan det blive svært, og du bliver nødt til at netværke. Men at finde den rette, der vil give dig en chance er lille, hvis ikke du har erfaringen eller uddannelsen til at kunne udføre bestyrelsesarbejde. Der hvor du har størst chance er mindre selskaber, gerne nystartede, men selv de vil sætte spørgsmålstegn ved om det er nok med passion og drive, hvis man ikke har de nødvendige værktøj til. Brug eventuelt bestyrelsesnetværk på internettet og spørg dig frem. 

Mvh. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for begges input. Min bekymring er netop manglende erfaring og derfor et håb om at få tips og råd til at finde en bagvej ind :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)