|
Hej Amino En udenlandsk kunde har oplyst et dansk moms nr (SE nr), men det er ikke synligt i CVR.dk registret? Skal det ikke være det? |
Så vidt jeg ved skal der verificeres på EU`s hjemmeside.
Debat
|
Hans moms nummer er hans CVR med DK foran og skal checkes af dig i vies - men jeg er måske ikke helt med - en udenlandsk kunde - hvorfor giver han dig sit danske momsnummer? lev ud af DK til udenlandsk i EU - du skal checke dennes udenlandske momsregistrering Lev i DK uanset hvad, du skal levere med dansk moms vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Hej |
Billige solbriller på billigsolbrille.dk
|
Men hvad skal du med det danske momsnummer? Jeg kan ikke forstå hvad du skal med deres danske momsnummer faktisk. Det afgørende er hvor du leverer varen vh John Hannover |
Grunden til jeg satte mine klip ind er: Leverandøren (som er klippet ind) har også adresse i andet EU-land med VAT nummer der. Har fast lejet bolig i DK og SE-nummer. Men sender momsfrie fakturaer på fysisk udført arbejde udført i DK. Det som trådstartet nok er nervøs for er, hvis firmaet har VAT nummer i andet EU land og SE nummer i DK. Hvordan skal dette så håndteres. Der er mange løse ender i denne type tråde, synes jeg. SKAT siger eet, BDO siger noget andet og, ikke for at nedgøre nogen, men Amino's gode medlemmer, siger noget andet. |
Hvis der udføres fysisk arbejde i Danmark og der er dansk SE overhovedet, så skal der leveres med dansk moms - Ofte vil der ellers . Uden dansk momsregistrering, hvor selve arbejdet udføres for dansk kunde i danmark, være krav om momsregistrering helt enkelt - og i øvrigt en del andre regler for den arbejdskraft der rent fysisk udfører arbejdet Her ville jeg da ikke være spor i tvivl om, At det er fejl/snyd hvis der udføres arbejde, ud fra din beskrivelse, i Danmark, uden dansk moms De forskellige svar skyldes nok ufuldstændige oplysninger drypvis - bøde BDO og SKAT kan jo kun svare ud fra hvordan de forstår spørgsmålet vh John Hannover |