Sidder med en problemstilling i erhvervsret. er der nogle der kunne give deres besyv om hvilke paragraffer og hvordan retstillingen vil være i denne case?
Skolelærer Niels Nielsen ønskede at købe en ny sofa. Den 21. november 2019 aflagde han et besøg i Søren Knudsens møbelforretning. Her forelskede han sig i en sofa, hvorpå der var anbragt et prisskilt, hvoraf det fremgik, at sofaen kunne købes for 19.995 kr. Han henvendte sig til en ekspedient i møbelforretningen og oplyste, at han ønskede at købe den pågældende sofa. Ekspedienten opdagede i den forbindelse, at der var en skrivefejl på prisskiltet og meddelte Niels Nielsen, at sofaen rettelig kostede 29.995 kr. Niels Nielsen insisterede imidlertid på, at han var berettiget til at købe sofaen til den pris, der var anført på prisskiltet.
Det skal også bruges i den forbindelse, så korrekt antaget:)
Det var egentlig mere møntet på at få bekræftet om mit resultat var korrekt, om jeg anvendte de rigtige paragraffer selv.
eks. Jf. § 1 i aftaleloven - hvor et prisskilt skal anses som værende et tilbud. Så skal der behandles efterfølgende om det gøres i god/ond tro- findes der en paragraf hertil??
Det kan også være det står i bøgerne nu om dage. Men, Ravn, du er jo helt opdateret, derfor bruger mange af os din hjælp/input. Og vi takker dig naturligvis også med stjerner.
Og dette var ikke skældud, det var et skulderklap.
Når spørgsmålet lugter lagt væk af skoleopgave, må man altså selv gøre en indsats. Det viste sig jo ganske rigtigt at spørger udmærket kendte til lovgivningen.
Ond tro er jo altid en vurderingssag , men i tilfældet med sofaen kan man jo ikke antage at kunden skulle finde prisen usandsynlig lav - ergo er der ikke tale om ond tro.