Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om bod

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´s,

Jeg er havnet i en træls sag vedr. levering af mad til en kunde.

Vi har leveret mad til forskellige selskaber, leveringer hos vores kundes kunder mm.
Da slutbetaling skal finde sted, får vi en mail om at de har besluttet ikke at ville betale et stort beløb med følgende begrundelser:

"Levering var forsinket" (måske 15-30 minutter)

"Der var ikke mad nok" (vi mener der var mad nok)

"Maden blev leveret ved indgangen, og var ikke pyntet som vi gerne ville"

"Der manglede 5 vegetarretter (ud af 65 kuverter) og de blev efterleveret 10 minutter efter vi blev kontaktet vedr. dette.

Og flere andre tåbelige undskyldninger...Der er ikke aftalt nogle former for retningslinjer, anretningsforeskrifter eller aftaler vedr. evt. erstatning eller bod. 
Ved flere lejligheder har de blot skrevet at de ikke vil betale, og at de forlanger 100% afslag i prisen, hvilket er mig fuldstændig uforstående...

Er der nogle jura-kyndige som kan hjælpe her?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om en erhvervskunde ? 

Var der aftalt et eksakt leveringstidspunkt?

Gjorde kunden indsigelse over den forsinkede levering, lige umiddelbart efter leveringen? 

Har du tilbudt dem nogen form for afslag i prisen ? 

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om en erhvervskunde, ja.
De gjorde ikke indsigelser, og vi har slet ikke kunnet få en dialog igang med dem - de har blot skrevet at de ikke vil betale. Det virker som en måde at undlade at betale samlet et par hundrede tusind :/

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om de ikke kan betale men at de prøver at undgå det ved at finde et hår i suppen og hænge det hele op på det.

Du skal bede dem om at betale alle andre fordringer end den de er utilfredse med og der skal I så finde en mindelig løsning. Betales der ikke skal du være hård i filten og følge op på rykkere, inkasso og evt. konkursbegæring. Hvis kassen er ved at være tom så gælder det om at være aktiv og ikke sove i timen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Heinz Christiansen:
Det virker som en måde at undlade at betale samlet et par hundrede tusind :/

Når der er tale om et beløb i den størrelsesordning, vil jeg klar anbefale at du kontakter en advokat.

Heinz Christiansen:
De gjorde ikke indsigelser,

Super godt for så står du langt bedre i din sag.  Reklamation skal ske "uden ugrudet ophold" dvs. straks.    

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
Betales der ikke skal du være hård i filten og følge op på rykkere, inkasso og evt. konkursbegæring.

Ro på, når kunden har gjort indsigelse kan sagen ikke sendes til inkasso.  

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med de ikke har gjort indsigelser før 2-3 uger efter, hvad er mine muligheder for at tage dem i retten? 
Skal bod-betingelser ikke også være aftalt på forhånd? Det er vel ikke noget de bare kan beslutte?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo altid mulighed for at tage sagen i retten, og din sag er formodentlig ret god.

Var jeg dig ville jeg starte med at vende sagen med en advokat.  Måske er det nok at advokaten truer med at stævne dem overfor din kunde.

Har du undersøgt om din kunde evt. er i økonomiske vanskeligheder? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Heinz Christiansen:

I og med de ikke har gjort indsigelser før 2-3 uger efter, hvad er mine muligheder for at tage dem i retten? 
Skal bod-betingelser ikke også være aftalt på forhånd? Det er vel ikke noget de bare kan beslutte?

du kan altid tage dem i retten - blot næppe direkte inkasso - men altid en civil sag - og med det beløb skal du bruge en advokat. Jo en bod skal være aftalt på forhånd, hvorimod at nægte at betale regningen ikke skal aftales på forhånd.


De har jo som sådan gjort indsigelse på selve leveringsdagene i alle fald da der manglede vegetarkost - men ikke sagt det ville medføre de ikke ville betale, og jeg synes ikke de har en sag som kan berettige til helt at nægte betaling af noget til over 100.000 kr- så du skal omg til en advokat der skriver et skarpt brev til dem og så KAN det jo være du ender med en dekort for faktiske mangler - forsinkelser, som jo kan betyde noget i en større kantine OG en omk til advokat, men på dem NU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar...! 
Vi havde på fornemmelsen at de ville forsøge at lave krumspring, så vi har rykket for betaling, og flere gange rykket for skriftlig svar på hvorfor de ikke betaler, og svaret kom først 2-4 uger efter de pågældende arrangementer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)