Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønlandsk drikkevand

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Upernavik
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Heroppe på Grønland er der talrige vandreservoir,som ligger  hen og venter kun på at blive brugt til  noget. Disse vandmasser er skabt af is og

sne, vandet er fersk, klar og meget kalkfattig og er velegnet til drikkevand til både dyr og mennesker.Her er tale om  overfladevand og ikke som i

Danmark grundvand, som bliver pumpet op fra undergrunden.

Disse vandreservoir må kunne udnyttes kommercielt

Er der mon plads til endnu et drikkevandskoncept på den danske marked ?  hvorledes ser efterspørslen ud ? Det at købe en flaske ved super-

markedet, hvad er tendensen ? og hvad er priniveauet ?

Ideen kan omformuleres til at være et såkaldt bulkprodukt: man fylder store tankbeholdere med vand og sejles ned til Danmark og sælges til

næste led i business to business markedet.

Er der mon aminoer, der har indsigt i denne branche, som kan være med til at udvikle ideen, herunder konceptudvikling, prototype, og såfremt

der er basis for kommerciel udnyttelse, et iværksætterprojekt ?

Med ændringen i den globale klima de sidste årtier er der åben for skibssejlads heroppe ved Nordgrønland maj- november måned.

venlig hilsen

Gert Thomassen  / Upernavik 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:07

Hej Gert

Er der ikke allerede produceret grønlandsk drikkevand. Jeg mener KNI sammen med nogle andre samarbejdspartnere vil/eller ville producere drikkevand(flaske) fra Ilulissat, eller er det mig der ikke er opdateret godt nok?

Med Venlig hilsen

Munch

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:50

Øv hvor er jeg kedelig men:

Er der ikke lastbiler nok der kører rundt med vand, skal det nu

også sejles den halve jord rundt. Det ku´ være en af grundene til at isen smelter ?

Miljø-mæssigt må det nok anses for at være dårligt pr.

(undskyld :)

Mvh.

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:39

Kan du i det hele taget nå at tappe det med den hastighed det smelter? Wink

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:50

Nu er min viden om forurening og des lige meget begrænset. Men jeg mener nu at det, på trods af de skræmmende historier der kører i øjeblikket om Mærsk's skibe, er noget bedre for miljøet at sejle med fulde skibe end at køre med fulde lastbiler (Med mindre man vælger at lukke olie ud mens man sejler selvfølgelig).

Omkring selve idéen så tror jeg nu godt det kan lade sig gøre med den rigtige markedsføring. Det bliver nok en lang og hård (og dyr) opstart, men jeg tror nu potentialet er der.

Det er før set at fx grønlandske bryggerier har markedsført deres øl på at det er lavet på isvand, det tror jeg har givet de omtalte bryggerier et godt salgsboost. Men det kræver selvfølgelig et godt marketingskoncept.

Måske kombineret med noget B2B-salg hvor flaskevandet sælges med købers egne etiketer. Der er andre der kører med lignende koncepter bare med "almindelig" kildevand, og det tror jeg godt kan køre rundt.

Men som sagt er det ikke lige mit marked eller et område jeg ved så meget om, jeg brainstormer bare lidt :) 

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:41

@jarlskov

Det viser sig at rederierne er med til at dæmpe drivhuseffektet. Det skydes at skibene udleder en masse svovl (mener jeg). Dog er denne svovl skyld i syreregn, som er med til at forsage x antal tusinde dødsfald om året.

/M

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:14

Heldigvis er de jo også godt i gang med mange projekter, for at nedsætte udslippet,og citater som "En forbedring på undervandsskrog, propeller og roret hæver måske skibets fart med 0,3 knob ved den samme motorydelse, men det giver altså en besparelse på 200 ton brændstof om året, hvilket svarer til en udledning på 600 ton CO2." er for mig meget positive :-)

Nu var det dog ikke lige det tråden skulle handle om, men det kunne måske blive en del af et godt marketingkoncept senere, for rent vand? :-)

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra Hillerød
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gert

Jeg har arbejdet sammen med to tilsvarende projekter med is/vand fra Grøndland. Ingen er blevet til noget og det skyldes flere forhold:

1. Omkostninger bliver meget store i forhold til almindelig kildevand
  2. Høje omkostninger umuliggør at man sælger store mængder billigt i plastikflasker
  3. Et lækkert produkt i glasflasker øger omkostninger endnu mere
  4. Udsalgsprisen bliver nødt til at være meget høj på grund af de høje omkostninger
  5. Du kan ikke sælge store (og lette) mængder i supermarkedskæderne. Her sælges næsten udelukkende plast til lav pris. Glasflasker findes på hylderne men sælger minimalt.
  6. Det bedste sted at sælge er resturanter mv. Det er dyrt og besværligt i distribution lig med endnu højere udsalgspris
  7. Læg oveni at du skal bruge rigtig mange penge til markedsføring for at kunne tage den nødvændige høje pris.
  8. Der er rigtig mange konkurrenter på det marked og mange er store udenlandske firmaer med en stor tegnebog og mange års erfaring
  9. Resultat: Umuligt projekt.

Hvis du vælger at fortsætte alligevel kan vi hos Brøckhouse godt hjælpe dig med at filtrere vandet, UV-behandle det, fylde vandet på flaske og etikettere og pakke. Kontakt mig bare direkte. Jeg beklager at være negativ ,men jeg synes du gør bedst i ikke at bruge mere tid og slet ikke penge på projektet.

Med venlig hilsen

Allan Poulsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)