Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Taiwan - sikker import - lokal agent eller jurist - Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har fundet en leverandør i Taiwan til mit startup projekt, som jeg gerne vil samarbejde med. De vil dog ikke lade mig betale via en remburs aftale og vil kun gå med til T/T Advance, det kan ikke forhandles (Jeg har prøvet).

Jeg står så i det dilemma, at dette ikke er en sikker handel, da de vil have det fulde beløb i forvejen. Jeg ved at firmaet er et oprigtigt firma, da de har samarbejdet med nogle store konkurrenter tidligere. Jeg vil dog gerne have en hvis form for sikkerhed, for at jeg modtager mine produkter.

Det jeg umiddelbart tænker er enden at have en agent der bosat i Taiwan eller et jurist firma i Taiwan, til at fungere som mellemmand.


Er der nogen der har erfaring med import fra Taiwan, der kan hjælpe?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en type produkter du skal købe?  Hvor stort et beløb skal du købe for? Er der nogen begrundelse for de ikke vil bruge ramburs? ( som i øvrigt ikke garantere du modtager de ønskede vare)

Tilmeldt 8. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det OEM produceret styrthjelme.

Cirka for 100.000 kr.

Jeg kan ikke forstå deres begrundelse, hver gang de kommer med et argument, så ryger det lidt til jorden af mine modargumenter.

De skrev bland andet i den sidste mail, som jeg modtog fra dem

"The price is FOB, but there are different ports, and we will base on different situation to choose which port will be.

Sometimes, the customers will choose different transporting locations based on different shipping prices, so if the destination changes that is different from the L/C descriptions, we will be charged, and so does the port while leaving from Vietnam."

Men i mine øjne er det jo mit problem og ikke deres.


Vil du uddybe med at en remburs ikke er en garanti ? :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Personligt ville jeg aldrig give mig i kast med styrthjelme, da det kræver de er godkendte til en EU standard, Det er dig som importør der ene og alene er ansvarlig for at produktet lever op til gældende EU krav -  Det kan jo få katastrofale konsekvenser for dig hvis det viser sig at produktet ikke yder den fornødne sikkerhed.

En ramburs giver kun sikkerhed for at godset er sendt, men det siger jo intet om hvilket produkt der er sendt eller kvaliteten af produktet.

Det er dyrt / vanskeligt at rette en ramburs, så det er nok det de mener.  Men deres forklaring virker lidt mærkelig, for I aftaler jo betingelserne på forhånd mht. afskibningshavn osv. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)