Hejsa Jeg er ny her på Forumet så bær over med eventuelle fejl Jeg vil starte en virksomhed nu her. Men har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe det an. Det nok en god ide at fortælle lidt om mig selv og ide'en først. Mit Navn er Nicolaj, jeg er 18år gammel, går på Iværksætter Linjen på Svendborg Erhversskole. Jeg har i mange år haft interessen vandsport. Ud over det har jeg i længere tid haft drømmen om mit helt eget firma. Det er derfor jeg valgte linjen HHX Iværksætter. ( muligvis ikke den bedste bognørd, men dygtig til at stå der i praksis og kundekontakt, det os det jeg elsker, det med bøgerne er nok ikke lige min stærke side. ) Jeg har meget forstand på Vandscootere( jetski / pwc ) & Mindre motorbåde under 100.000kr klassen. Jeg kunne godt tænke mig at starte en I/s Virksomhed da det er en billig og rimelig solid måde at starte op på. Jeg kunne så godt tænke mig at køre rundt til de omliggende lande og hente Jetski & Vandscootere hvor efter sælge dem i Danmark. ------ Mit spørgsmål lyder så. Hvordan skal jeg gribe det an? Hvem skal jeg oplyse om at nu har jeg købt en ny vandscooter/jetski til virksomheden? ( Det skal siges at der ikke skal betales told og moms af en Jetski når den skal ind i DK, de er ikke registreret på nogen måde som f.eks. biler ) Hvem går jeg til når jeg vil starte I/s virksomheden? Må jeg som 18årig knægt med kun egen erfaring som baggrund godt lave service osv. evt. rep. på jetskiene. eller skal man have en fag udd.? Kender nemlig de maskiner meget ud og ind. Med Venlig Hilsen Vandsports-Tossen Nicolaj John R
|
Hej Nicolaj
Du bliver registreret hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Derefter får du et CVR-nummer.
Hvis du er arbejdsgiver skal du betale A-skat. Hvis din omsætning er over 50.000 kr. skal du betale moms.
Hvis du sælger momsfrie ydelser, og din omsætning er over 80.000 kr., skal du betale lønsumsafgift.
Dertil kommer en række udgifter. Men jeg mener, at det burde være relativt nemt at start et I/S.
Mvh. Christian N. Søberg