Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS til APS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har søgt både i John Hannover og andre indlæg.

Jeg har et IVS holding. Hvis jeg skyder (personligt) kr. 40.000,00 ind, kan de så "rulles" som ved normal holding/drift oprettelse?

Så når de øvrige IVS skal APS's, så skal der naturligvis nye kr. 40.000,00 til hver.

Beløbene bliver naturligvis indsat på driftskonti til de enkelte.

Er dette korrekte?

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap,

Bare lige for at være sikker, du vil bruge dine 40.000 fra dit holding ivs til at lave et drift ApS? Er svaret ja?

Når ivs'er skal omdannes som der som udgangspunkt nye 40.000,- til men, indreværdi, værdipapir og andet værdiskabende ivs'sen besidder kan nedskrive beløbet på de 40.000,- Alt dette vil kræve juridisk samt økonomisk indsigt i dit holding og drift selvskab :) (Jeg er ikke revisor eller advokat) Dette er mit kendskab eller har jeg nogle skarpe coaches i mit netværk hos Startup Central :) 

Med venlig hilsen
Mathias A. Jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok overveje om ikke det er dit drift du skal omdanne først - se til at der er 40.000 fri kapital (og om det er at skyde 40 t ind eller der er over/underskud inden ved jeg jo ikke). Nå det så er omdannet til ApS - via revisorerklæring, så vil dit holding som jeg lige hurtigt tænker det, kunne omdannes ved at datterselskabet tages op efter dagsværdi eller efter indre værdis metode - som jo nu er 40 t

Det er to erklæringer men hvis alene ET holding og ET drift, så bør samlet 40 t i drift kunne klare det, som jeg hurtigt ser det. Er der flere IVS døtre skal de have samme tur hver og et.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
Jeg ville nok overveje om ikke det er dit drift du skal omdanne først - se til at der er 40.000 fri kapital

Hvis nu drift ikke har de kr. 40.000,00 i fri kapital, på tidspunktet for omdannelse, så skal jeg jo komme kr. 40.000,00 "nye" ind. Så kan jeg jo lige så godt komme dem i nyt holding og rulle ned i drift (IVS)?

Der er 3 IVS tvillinger, der kommer under, så der skal 2 x kr. 40.000,00 til, så overholder vi ERST.

Eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej John

Cookie - John Hannover:
Jeg ville nok overveje om ikke det er dit drift du skal omdanne først - se til at der er 40.000 fri kapital

Hvis nu drift ikke har de kr. 40.000,00 i fri kapital, på tidspunktet for omdannelse, så skal jeg jo komme kr. 40.000,00 "nye" ind. Så kan jeg jo lige så godt komme dem i nyt holding og rulle ned i drift (IVS)?

Der er 3 IVS tvillinger, der kommer under, så der skal 2 x kr. 40.000,00 til, så overholder vi ERST.

Eller?

jeg kan ikke lige se hvordan du ruller ned fra holding let - det skal jo så tilføre kapitalen til hver af de tre IVS drift så de alle tre har 40.000 kr  - altså ny kapital/kapitalforhøjelse - de tre IVS skal have 40 t ned hver og holding dermed mindst så være 120.000 kr værd samlet
Jeg ville høre en revisor hvad der er enklest - at tilføre kapitalen til hver drift - hvorved holding automatisk får værdi af 120 t ved dags/indre værdi metode - eller skyde ind i holding der så skal forhøje kapital i hvert drift

Hvert IVS skal have 40.000 for at blive ApS i alle fald - og dermed vil holding skulle være 120.000 i indreværdi af døtre - holding og 3 døtre som ApS kræver samlet 120.000 kr kapital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Cookie - John Hannover:
jeg kan ikke lige se hvordan du ruller ned fra holding let

Det var det jeg ledte efter. Når vi stifter nyt ApS (holding) så kan kapitalen "rulles" ned een gang.

Måske jeg skal vende den med Jacob Tøjner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej John

Cookie - John Hannover:
jeg kan ikke lige se hvordan du ruller ned fra holding let

Det var det jeg ledte efter. Når vi stifter nyt ApS (holding) så kan kapitalen "rulles" ned een gang.

Måske jeg skal vende den med Jacob Tøjner.

ja du kan rulle kapitalen EN gang - har du holding og 3 IVS (som skal være ApS) så kræver det 3 x 40.000 kr = 120.000 kr -

Har holding eller drift i forvejen 40.000 kr som bunden kapital - i sine døtre - eller direkte så er den del jo på plads men der skal samlet være - 3 x 40.000 ialt til 4 selskaber - holding og 3 drift.

- OM det så er lettest at skyde ind i døtre direkte - som jeg tror her - og så konsolidere holding med indre værdi, eller om du først skyder alt i holding som så skal øge kapitalen via generalforsamling og EOS i sine 3 drift kan Jacob givet råde om - Der skal en erklæring til per IVS

Du kunne måske leve med færre selskabet og overveje at fusionere nogen af de IVS først - det sparer jo omkostninger mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller kombinerer med tilførels af kapital til holding og så lånebeløb, som bruges til at bringe kapitalen op i døtre.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en rimelig chance for at politikerne vedtager nye regler for IVS->APS i løbet af året.

Som det er nu er IVS'ere som har haft underskud meget dårligere stillet end hvis de var startet som ApS, og derfor er reglerne på mange måder urimelige. Det er der blandt visse folketingspolitikere en forståelse for.

En af de muligheder som har været nævnt er at et IVS skal kunne blive til et ApS ved et enkelt kontant indskud svarende til forskellen op til de 40.000 (f.eks. 39.999 hvis man et 1 kr selskab).

Hvis det bliver en realitet, så vil det selvfølgelig blive markant billigere at få omdannet og det vil ikke længere være et problem hvis der har været underskud.

Der er rigeligt mange usikkerheder i alt dette, så man bør overveje grundigt om man vil gå fra IVS til ApS nu eller vente.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)