Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive bilforretning som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis jeg skal handle med biler i en enkeltmandsvirksomhed, og samtidig selv have en hvidpladebil at køre i, sidestilles mit cpr nummer så med det cvr nummer enkeltmandsvirksomheden har da det er en og samme person (mig), så jeg blot kan intregistrere en bil jeg har på lager købt i cvr nummeret og køre i privat?
Eller skal jeg lave et bilag på at jeg sælger den lagerbil jeg ønsker at køre i fra cvr nummeret og til mig selv som privatperson?
Tanken er at den bil jeg kører rundt i samtidig også skal være til salg
Hvad er måden at gøre det på ? 😊


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

PBWN:
Hej

Hvis jeg skal handle med biler i en enkeltmandsvirksomhed, og samtidig selv have en hvidpladebil at køre i, sidestilles mit cpr nummer så med det cvr nummer enkeltmandsvirksomheden har da det er en og samme person (mig), så jeg blot kan intregistrere en bil jeg har på lager købt i cvr nummeret og køre i privat?
Eller skal jeg lave et bilag på at jeg sælger den lagerbil jeg ønsker at køre i fra cvr nummeret og til mig selv som privatperson?
Tanken er at den bil jeg kører rundt i samtidig også skal være til salg
Hvad er måden at gøre det på ? 😊


Der er ikke sådan sammenfald mellem de du ejer i CVR og så dit CPR:

Du kan ikke eje en hvidpladebil du selv kører i som enkeltmands med personskat - du skal I så fald over og bruge VSO (vil givet kræve du skal have regnskabshjælp) og du vil jo så også få fuld skat af fri bil så det slet ikke betaler sig både at have omk. til bilen i VSO og så betale skat af fri bil - men:

Du kan slet ikke eje en alm hvidpladebil du skal bruge - i alm personskat enkeltmands - Jeg ville nu også altid anbefale ApS til en bilhandel . for bare at få lidt risikodækning.

Skal du købe en bil ud af din forretning ( og den skal ikke ligge på din privat adresse den bilforretning med en masse hvidpladebiler på adressen - til reel skattemæssig rådighed privat - vil jeg sige) - så kan du vel gøre det - til fuldt samme pris som forretningen har givet + moms. forretningen er så garantigiver, så hvorfor ikke købe den selv fra en anden forretning med en vis sikkerhed? I alle fald skal det være til samme pris CVR gav og plus moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for Svar John

Men Jeg skal lige være helt sikker, jeg kan vel godt eje en hvidplade bil i et enkeltmandsfirma som ikke bruger VSO hvis den f.eks. er uden plader på, og købt udelukkende med videresalg for øje ikke ? :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jo det må du kunne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)