Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt ekspertise ønsket ang. min leverandør

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej kære Aminoer.

 
Min makker og jeg, skriver lidt frem og tilbage med en leverandør fra Kina om at få produceret noget tøj.
Vi benytter platformen Alibaba, til at kommunikere med leverandøren på.
Vi har fået lavet nogle designs klar, så vi er faktisk klar til at få produceret. 

Jeg har dog lige nogle spørgsmål, som jeg håbede at i kunne være behjælpelige med.

1. Hvad mener i om platformen Alibaba, er den sikker?
2. Er der måske nogle begynderfejl jeg skal tage højde for, inden jeg sætter det i produktion?
3. Leverandøren spørg mig om jeg kan benytte en app som hedder "Whatsapp". Er det et skidt tegn, at leverandøren prøver at få mig væk fra platformen Alibaba?

I må gerne dele nogle historier eller erfaringer som i har tilegnet jer i forbindelse med sådan en situation. 

M.V.H. Thor Hansen Cool

Tilmeldt 5. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thor

Jeg har arbejdet med indkøb fra Kina i de sidste 10 år, så jeg håber, du kan bruge mit svar:-)

1. Alibaba er rimelig pålidelig. Men hav fokus på leverandører, der er verificerede og har været på Alibaba i flere år. Du kan aldrig vide dig sikker, men spørg dem, hvem de handler med, hvilke markeder/lande de leverer til, hvad deres omsætning er osv. og bed dem sende billeder af det, som de sælger til bestemte lande. Du kan aldrig vide dig sikker, men du kan teste leverandøren ved at spørge en masse. På den måde kan du fornemme, om de virker seriøse og profesionelle.

2. Jeg har ingen erfaring med produktion af tøj, så det kan jeg ikke hjælpe med. Men jeg ville nok spørge, om deres tekstiler er testet, så de overholder reglerne i EU (og deres underleverandør har formentlig et certifikat fra test).

3. Nej. Whatsapp er nemmere at kommunikere på. Det minder meget om Messenger. Det kan også bruges til at ringe med, og det er tit en fordel, så man hurtigere kan løse problemer. Det er web-baseret, sp du bruger kun alm data. I kan også sende billeder til hinanden. Jeg har brugt det i flere år, og det er helt sikkert. De har også en anden app, der heder WeChat, som er meget det samme, og som er meget udbredt i Kina.
Du skal bare downloade appen og oprette dig som bruger, og så kan du kommunikere med din leverandør.

Håber ovenstående kan hjælpe dig. Har du yderligere spørgsmål, så kommer du bare retur.

Mvh Jacob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)