Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt APS under holding?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra På landet
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer. Måske er det her virkelig nemt at svare på, men jeg har bare ikke lige svaret :)

Jeg har holding selskab, med et ApS driftselskab under. Jeg lever af mit driftselskab. Det har egentlig bare kørt godt fra starten, dog ikke noget overskud, som er overført til holdingselskabet endnu.

Jeg vil gerne ud og prøve lidt andet ved siden af, som kræver et startkapital på ca. 60.000. - Og et nyt selskab.

Mit spørgsmål:

Kan jeg oprette et nyt ApS under mit holdingselskab, ved at overføre de 60.000 fra mit nuværende driftselskab? Jeg går ud fra at det er sådan det foregår, men er slet ikke sikker - Og i så fald hvordan?

På forhånd tak

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esge

Dit eksisterende driftsselskab kan (under overholdelse af diverse regler og formalia) udlodde et udbytte til holdingselskabet. Det vil normalt ske i forbindelse med aflæggelse af årsrapport og generalforsamling. Med den ejerandel jeg formoder dit holdingselskab har, så vil udbyttet ikke være skattepligtig indkomst i dit holdingselskab.

Dernæst kan dit holdingselskab bruge pengene til at stifte et nyt ApS.

Venlig hilsen

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Esge:
Kan jeg oprette et nyt ApS under mit holdingselskab, ved at overføre de 60.000 fra mit nuværende driftselskab? Jeg går ud fra at det er sådan det foregår, men er slet ikke sikker - Og i så fald hvordan?

Det kræver, at der er fri kapital (opsparet kapital efter skat i princip) i dit drift. I så fald kan det udlodde udbytte til holding - i dit fald skal der altså - ud over den oprindelige selskabskapital i dit drift, være beskattet overskud på 60.000 kr så kan udloddes - jeg ville gå til en revisor eller anden kyndig - her om udbytte - hvad man må - indberetning mm https://johnhannover.blogspot.com/2018/06/udbytte-og-hvordan-indberettes-det.html 

vh John  Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kræver, at der er fri kapital (opsparet kapital efter skat i princip) i dit drift

Måske bare lade datterselskabet låne pengene til moderselskabet og lad det stifte et nyt aps med de penge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Det kræver, at der er fri kapital (opsparet kapital efter skat i princip) i dit drift

Måske bare lade datterselskabet låne pengene til moderselskabet og lad det stifte et nyt aps med de penge. 

jep i høj grad muligt - med brug af lovpligtig markedsrente og lille lånedokument - uden øvrige krumspring dog også uden fradrag for et tab af lånet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt krøllet, måske, men driftsselskabet kunne måske også eje det nye selskab? Det kommer an på formålet med at "prøve noget nyt". Du har sikkert overvejet at prøve dette nye i dit eksisterende ApS, evt. blot for at se, hvordan det går? Du må gerne have forskellige typer forretning i samme selskab. Du ville så spare besvær og udgifter i forhold til revisor, flere regnskaber osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)