Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg oprette ny webshop med næsten samme navn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 14
Indlæg ialt: 50
Fra  www.Oplader.dk Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne lave en webshop men der er i forvejen en med næsten samme navn. Jeg laver et eksempel her:

Den exitserende hedder noget ala: 

EnGodLighter.dk

Mit forslag

GodLighter.dk

Vi kommer til at sælge samme produkt (elektronisk produkt)

kan jeg dette uden jeg dette uden jeg krænker vedkommende?

Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person





Ja, selvfølgelig må du det. Ja, navnet er meget ens, men intet forhindre dig i at smide "engod" foran lighter.dk 


Det kan dog give dig problemer, i sær når det kommer til Google søgninger. Jeg vil foreslå, at du måske finder et navn, som ikke minder så meget om det andet. 


Skynd dig forresten at få købt dig domænet! Det er ledigt, og nogen skulle jo nødig "stjæle" det fra dig!



Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :







Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt krænker du et varemærke, da man i Danmark opnår retten til et varemærke alene ved ibrugtagning. Hvis navnet ikke har den egenart der skal til før ejeren kan påberåbe sig retten til navnet, vil det sikkert stadig være en overtrædelse af markedsføringsloven §22 og dermed også domæneloven.

Du risikerer et økonomisk krav og/eller at få frataget domænet som følge af en domæneklage.

Jeg vil derfor helt klart anbefale dig at finde et andet navn.

---

Markedsføringsloven § 22. Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup:

Som udgangspunkt krænker du et varemærke, da man i Danmark opnår retten til et varemærke alene ved ibrugtagning. Hvis navnet ikke har den egenart der skal til før ejeren kan påberåbe sig retten til navnet, vil det sikkert stadig være en overtrædelse af markedsføringsloven §22 og dermed også domæneloven.

Du risikerer et økonomisk krav og/eller at få frataget domænet som følge af en domæneklage.

Jeg vil derfor helt klart anbefale dig at finde et andet navn.

---

Markedsføringsloven § 22. Erhvervsdrivende må ikke benytte forretningskendetegn og lign., der ikke tilkommer dem, eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andre.

Helt enig, dog skal man have for øje, at ingen kan have rettigheden på navnet EnGodLighter eller BilligLighter, så dem kan alle bruge, som de vil.

Problemet er dog, at der hurtigt sker forveksling, og hvis du gør det bedre end din konkurrent, giver du pludselig kunder til konkurrenten helt gratis, en og alene pga forvekslingen.

Så find på et unikt navn, det er en meget bedre ide, og det er mere fremtidssikret! :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Er vedkommende CVR-registreret?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)