Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af den administrative del af at drive virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg har lavet et tidligere opslag om samme emne. Jeg har desværre stadig nogle spørgsmål, som jeg har skrevet ned i min notesbog og som jeg enlig bare ville kopier her ind. 

Hvornår skal jeg starte med at tænke på bogføring

  • Jeg skal starte med at bogføre, når der først er nogle bilag at tage sig af, altså køb og salg. (Man behøver ikke være “up-to-date”. Man kan sagtens vente 2 uger af gangen og nogle gange en måneder)

Hvilke former for taxes skal jeg betale hvis jeg sælger på Amazon USA udover sales taxes?



Hvordan beregner jeg salgs moms i US? 

  •  

Hvordan beregner jeg dansk skat

 

Hvor ofte skal jeg bogføre?

Er der evt. andre ting jeg bør tænke over? udover det jeg har skrevet ned. 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se at det er spørgsmål der vil være klogt at spørge skat.dk om, men de har foreløbigt lukket til 2.januar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal først og fremmest bogføre løbende og uden unødvendig forsinkelse - det er reglen men bogfør dog hver gang du har noget at bogføre http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/bogfring.html

Salg i usa sker bedst via andre - som så tager sig af den lokale salestax - ofte ved at man registrerer sig CVR hos dem - ellers skal man ofte helt enkelt have virksomhed i USA

Skat afhænger af om du har selskab (selskabskat 22% af overskud) løn samme skat som når du arbejder og reducerer jo overskud, personlig virksomhed - personlig skat som når du arbejder

Overvej at læse om start af virksomhed, moms, skat, og alt det andet - i let læst ebog eller paperback https://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Man kan altid regne med dig! Jeg kom i kontakt med en som også sælger på Amazon USA, hvor han sagde at man blot kan indskrive sit danske momsnr. til amazon derefter vil de automatik afregne sales taxes :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)