Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle med stor erfaring der kan fortælle mig hvordan bilforhandler indkøber biler ind

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære medlemmer

Jeg står til at skulle opstarte en enkeltmandsvirksomhed i det nye år 2020

1. Er det muligt at have CVR registreret på sin egen bopæl?

2. Hvordan og HVORFRA opkøber bilforhandler biler ind så de kan tjene på bilerne?

3. Min virksomhed vil bestå af køb og salg af biler. Nogle bestemte ting man skal være opmærksom på?

4. Jeg har pt to biler og den ene ryger til salg under min egen virksomhed, kan man det ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

Arton28:
1. Er det muligt at have CVR registreret på sin egen bopæl?

2. Hvordan og HVORFRA opkøber bilforhandler biler ind så de kan tjene på bilerne?

3. Min virksomhed vil bestå af køb og salg af biler. Nogle bestemte ting man skal være opmærksom på?

4. Jeg har pt to biler og den ene ryger til salg under min egen virksomhed, kan man det ?

1 ja

2 private og andre bilforhandlere - nogen med større succes end andre

3 ikke mit speciale

4 Det er lidt noget rod, det er din private bil så hvis den skal ind i virksomheden som aktiv, så skal du sælge den der ind først - og her kan der være armslængde problematik med prisen da du jo i princip handler med dig selv. Jeg synes af mange årsager, du skal få meget mere rådgivning fra revisor eller lignende, også med OM det nu er klogt at drive autohandel i personlig virksomhed og ikke i et selskab som ApS

vh John Hannover

Tilmeldt 23. Dec 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:58
Super, jeg vil prøve og drøfte det med en revisor og se.

Hvad vedrøre at ligge sin egen private bil ind som en aktiv, hvad vil der være af problematik der, må du meget gerne uddybe mere hvis du kender til detaljer.

Jeg har fundet ud af at enkeltmands virksomhed er som regel en god ting at have da man er selv, derudover har jeg fundet frem til at man kan lave sit enkeltmandsvirksomhed om til et ApS når min anden part skal med ombord på længere sigt.

Er det rigtigt det jeg har læst mig frem til eller kender du også dette område bedre?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03

Udgangspunktet for de ting man sælger i sin virksomhed er - at det er virksomheden som har købt de ting og ikke ens private ting. Skal de private ting ind, så skal de sælges fra en privat til virksomheden - og her er udfordringen prisen. du kunne jo sælge et lig for 200.000 som privat indbo solgt privat - og skabe et falsk fradrag i virksomheden - derfor er prisen vanskelig
Du har ret i den fordel du ser ved personlig virksomhed men - du hænger også på alle krav og tab helt personligt - uden beskyttelsen du har i et ApS og mon ikke en bilforhandler hurtigt har god brug for de 40.000 kr der skal skydes ind http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html ?

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)