Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyt firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har på nuværende tidspunkt oprettet mig som et PMV og er ikke momsregistreret.

Jeg har adresse i DK og alt mit arbejde udføres herfra. Jeg laver dog konsulent arbejde til virksomheder i blandt andet Sverige og Norge også ind i mellem.

Jeg står nu og skal have penge fra både et firma i Sverige og et firma i Norge. Hvordan skal jeg først og fremmest gøre det, er der nogle bestemte regler, eller skal jeg blot sende dem en faktura og så ryger pengene ind i mit regnskabsår for 2020 (pengene kommer først til januar). Og skal jeg indberette skat af hver indtægt, eller er det først ved årets slutning at jeg indberetter skat af overskuddet for hele året?

Nogen der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58

Du skal fakturere i forhold til hvornår arbejdet er udført og hvis det er 2019 så er det 2019 og 2019 regnskab uanset du først får betalt i 2020

Det skal på din selvangivelse som alt andet fra dit PMV regnskab 2019

Laver du også konsulent i DK skal den der betaler dig inderette det til skat som honorar på dit PMV nummer - jeg ved ikke hvad regler er i S og N for indberetning til private uden moms i DK

Du husker at du skal være momsreg ved forventet oms 50 t på en hver 12 mdr periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:02

Hej John

Tak for svar. 

Men hvis jeg feks skal opkræve virksomheden 13.000 DKK, så laver jeg bare en almindelig faktura på det beløb og så sender de mig der fulde beløb? Men jeg skal vel ikke hver måned der kommer et beløb, betale skat af det? Jeg tænker i forhold til at jeg har transport omkostninger jeg skal kunne betale løbende også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)