Hej. Jeg har på nuværende tidspunkt oprettet mig som et PMV og er ikke momsregistreret. Jeg har adresse i DK og alt mit arbejde udføres herfra. Jeg laver dog konsulent arbejde til virksomheder i blandt andet Sverige og Norge også ind i mellem. Jeg står nu og skal have penge fra både et firma i Sverige og et firma i Norge. Hvordan skal jeg først og fremmest gøre det, er der nogle bestemte regler, eller skal jeg blot sende dem en faktura og så ryger pengene ind i mit regnskabsår for 2020 (pengene kommer først til januar). Og skal jeg indberette skat af hver indtægt, eller er det først ved årets slutning at jeg indberetter skat af overskuddet for hele året? Nogen der kan hjælpe? |
Du skal fakturere i forhold til hvornår arbejdet er udført og hvis det er 2019 så er det 2019 og 2019 regnskab uanset du først får betalt i 2020
Det skal på din selvangivelse som alt andet fra dit PMV regnskab 2019
Laver du også konsulent i DK skal den der betaler dig inderette det til skat som honorar på dit PMV nummer - jeg ved ikke hvad regler er i S og N for indberetning til private uden moms i DK
Du husker at du skal være momsreg ved forventet oms 50 t på en hver 12 mdr periode
vh John Hannover