Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem konto knyttet til CVR i stedet for en virksomhedskonto - hjælp til bank

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og jeg er ved at få tilknyttet en konto.
Det er ikke lovpligtigt at have en erhvervskonto til en enkeltmandsvirksomhed, dog har jeg svært ved at finde banker, der vil tillade mig at have en nem konto tilknyttet til min virksomhed, som ikke er min private selvfølgelig.

Kender I nogle banker, hvor det er tilladt?
Jeg har indtilvidere kontaktet Nordea - min egen bank og Danske Bank.

Jeg er derudover på udkig efter at skifte bank, da jeg oplever ringe service i min nuværende.

Tak på forhånd :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

MieChristiansen22:
Det er ikke lovpligtigt at have en erhvervskonto til en enkeltmandsvirksomhed, dog har jeg svært ved at finde banker, der vil tillade mig at have en nem konto tilknyttet til min virksomhed, som ikke er min private selvfølgelig.

Kender I nogle banker, hvor det er tilladt?

Der er ingen banker der tillader dette til nye kunder, da hele deres hvidvaskkontrol er bundet op på deres erhvervskonti.

Du vil også opleve banker, der stille krav til at du skal benytte revisor eller som ikke vil tilbyde dig en erhvervskonto, hvis ikke du har lån m.m., som de tjener penge på.

Det er ikke ualmindeligt at nystartede virksomheder har store problemer med at få en erhvervskonto.

Jeg vil anbefale dig at vælge det tilbud, hvor du kan få en erhvervskonto til en rimelig pris, og så fokusere på at drive din forretning og tjene penge, frem for at spilde en masse tid på at forsøge at spare små beløb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MieChristiansen22:
Det er ikke lovpligtigt at have en erhvervskonto til en enkeltmandsvirksomhed, dog har jeg svært ved at finde banker, der vil tillade mig at have en nem konto tilknyttet til min virksomhed, som ikke er min private selvfølgelig.

Kender I nogle banker, hvor det er tilladt?
hvis ikke din nuværende gør, så er svaret, at det skal du ikke regne med. det er hvidvaskkontrol mæssigt klart besvær og erhverv giver statistisk større overtræks risiko også - så regn med at, hvis ikke din nuværende er med, så får du det nok ikke som andet end ren CVR erhvervskonto lidt om priser og andet https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay mange tak for dit svar :)

Det fandt jeg så også ud af efter adskillige telefonopkald :)
Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Mange tak for dit svar :)
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver faktisk ikke en konto med tilknyttet CVR nummer.

Det bliver gældende, hvis du forventer moms retur.

Ellers, hvis banken ikke har noget imod, at du afvikler dine firmabetalinger gennem en alm. konto, så gør bare det.

Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej tak for dit svar,


Jeg forventer moms retur, så det bliver jeg vel nødt til.


Min egen bank afviser desværre, at jeg bare har det igennem en alm. konto :)



Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Du behøver faktisk ikke en konto med tilknyttet CVR nummer.

Det bliver gældende, hvis du forventer moms retur.

Lige et uddybende spørgsmål: Kan man så lade moms (til gode) stå hos Skat så det kan modregnes, når man begynder at tjene penge?

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du logger på Tastselv Erhverv kan du sætte udbetalingsgrænsen på skattekontoen helt op til max 200.000 kr. Så kan du have moms- og skattetilgodehavender på op til dette beløb stående på kontoen til senere modregning, og kan i princippet klare dig uden NemKonto.

Der er bare stadig det problem at banken næsten med garanti ikke vil tillade at du anvender din privatkonto til erhverv, så med mindre du vil køre virksomheden med ren kontant kassebeholdning bliver det nødvendigt med en erhvervskonto.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)