Hej |
du bør bruge den konto som givet hedder bank i forvejen. Har du mere end en bank så kan du lave en konto Bank2
vh John Hannover
Hej |
SPIRIAN
www.spirian.dk
du bør bruge den konto som givet hedder bank i forvejen. Har du mere end en bank så kan du lave en konto Bank2 vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak jeg synes bare nogen skrev på tidspunkt at man skal oprette flere konti udover den primær konte (som også er Nemtkonto). Jeg husker noget med: - Salg (Nemkonto) Eller er det helt forkert? |
SPIRIAN
www.spirian.dk
Er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Hvis det er konti i et pengeinstitut, har du i første omgang kun brug for én som alle aktiviteter sker på. Hvis det er konti i din konto plan - altså dit regnskab - kan du have flere der hedder noget med bank (eller salg, køb, moms osv,) Lyder som om du godt lige kunne bruge en revisor eller bogholder til lige at får startet dig rigtigt op. |
Hej Birte |
SPIRIAN
www.spirian.dk
ja du behøver ikke mere end EN bankkonto i din plan - og så benytte den til alt. Det andet er rod og besvær. Når du er så usikker-så brug standard planen fremover og kun EN bank = din erhvervskonto vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ok, jeg bruger Dinero, så håber at kunne finde rund der. |
SPIRIAN
www.spirian.dk
Hej. Der er mange som mig selv, som i starten ikke kunne forstå, at det også hedder konti i regnskabet. Det virker som om, at du også er på den vogn. Din "salgskonto - Konto for salg" og "huslejekonto - konto for husleje" har ikke noget med banken at gøre. Forvirringen er maksimal, når man så taler om bankkonten. Kort fortalt: Dit regnskab er delt op i forskellige konti, så du kan holde styr på indtægter, udgifter, bank, moms osv. En af disse konti hedder "bank", og det er her, du posterer alt vedrørende din 'rigtige' bankkonto - hvis du altså posterer "selv" og ikke lader Dinero "bogføre". Som skrevet i tråden, har du sædvanligvis kun én bankkonto i virkeligheden, og ligger hvor den skal i dit regnskab hos Dinero. Så længe du holder dig til de forslag til regnskab, som Dinero foreslår på forsiden ("Køb af vare", "Overførsel fra bank"), behøver du ikke tænke på mere. Hvis der er andet, så skal du have fat i en bogholder - revisor er oftest overkill. Og det koster jo ikke noget at spørge... Jeg anbefaler som en tommelfingerregel, især for mindre komplekse emv, sædvanligvis en bogholder til opstart og "hverdags-spørgsmål" og en revisor til årsrapport. Jeg hjælper dig gerne i gang, hvis du kunne ønske dig et større overblik. |