Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms ved eksport - grænser?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om man kan få en oversigt over hvor grænserne ligger, før en modtager af en pakke i et andet land skal betale told og moms af en vare?

Grænsen i Danmark er max 80 kr for en pakke (uden fragt) før man skal betale told og moms. Men hvordan er det lige med alle andre lande? Jeg vil gerne sende te til privatkunder men vil helst undgå at de skal betale told og moms... 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Maggi123:

Er der nogen der ved om man kan få en oversigt over hvor grænserne ligger, før en modtager af en pakke i et andet land skal betale told og moms af en vare?

Grænsen i Danmark er max 80 kr for en pakke (uden fragt) før man skal betale told og moms. Men hvordan er det lige med alle andre lande? Jeg vil gerne sende te til privatkunder men vil helst undgå at de skal betale told og moms... 

Sådan en letlæselig oversigt findes nok ikke.

 

Men måske kan du få lidt hjælp til dit spørgsmål, hvis du giver lidt mere info. Sender du varen fra DK? Er du momsregistreret? Hvor i verden vil du sende til (inden/udenfor EU)?

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for svar. Jeg skal momsregistreres ja - og det er ikke et bestemt land.

Jeg vil starte en kickstarter-kampagne så det kan være fra alle lande. Men for at undgå at kunderne skal betale en masse gebyrer vil jeg prismæssigt gerne lægge mig et sted hvor de ikke skal betale told og moms. Håbede bare på at jeg var heldig og der var nogen som kendte til en oversigt så jeg ikke skal google mig til hvert enkelt land :) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Maggi123:

Hej Jesper

Tak for svar. Jeg skal momsregistreres ja - og det er ikke et bestemt land.

Jeg vil starte en kickstarter-kampagne så det kan være fra alle lande. Men for at undgå at kunderne skal betale en masse gebyrer vil jeg prismæssigt gerne lægge mig et sted hvor de ikke skal betale told og moms. Håbede bare på at jeg var heldig og der var nogen som kendte til en oversigt så jeg ikke skal google mig til hvert enkelt land :) 

Først og fremmest er der en verden til forskel, i forhold til udenfor eller indenfor EU´s grænser.

Indenfor EU skal du ikke tænke på told, det skal du til lande udenfor EU.

Hvis du sælger varer til private er udgangspunktet dansk moms på det hele.

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg tænker jeg må skrive under FAQ (under selve kampagnen) at der til lande udenfor EU kan påregnes told og moms alt afhængig af bagatelgrænsen i det pågældende land



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Maggi123:




Jeg tænker jeg må skrive under FAQ (under selve kampagnen) at der til lande udenfor EU kan påregnes told og moms alt afhængig af bagatelgrænsen i det pågældende land



det synes jeg du skal skrive meget tydeligt og ikke lidt skjult (uden jeg kender dine faq) for at undgå folk så bare lader varen ligge, og du så får den retur 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :





Og grænsen med 80 kr i DK er stærkt under forandring - jeg kan ikke huske om det i DK er allerede i 2020 den måske forsvinder - men undergrænse er borte mange steder - f.eks sverige - da den skaber forvridning af konkurrence til en vis grad


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar

Jeg skriver det allerøverst under FAQ meget tydeligt - for jo der er sikkert nogle lande hvor der end ikke engang er en bagatelgrænse. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Maggi123:

Hej John,

Tak for svar

Jeg skriver det allerøverst under FAQ meget tydeligt - for jo der er sikkert nogle lande hvor der end ikke engang er en bagatelgrænse. 

masser af lande ja - og for billige varer lader folk ofte varen ligge i told hvis der er en opkrævning - og lader den gå retur og du får en masse bøvl - jeg ville have det med ved prisen - kr 79 - Duty and VAT may be added depending on the regulations in your country - eller noget i den stil

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville godt nok være nemmere hvis jeg selv ku stå for de udgifter på forhånd - men mener det er hammerdyrt at få sat i stand med fragtfirma. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)