Sådan kan det vel ikke stilles op. Man er nødt til konkret at se på hvad der formidles. Det er jo ikke alt udlejning der bliver indberetningspligt på. Motivationen for at få folk til at bruge eksempelvis airbnb som så indberetter er højere fradrag end hvis udlejning sker via en der ikke indberetter.
nej men det er jo rent gæt at det drejer sig om udlejningspligt - så derfor - generelt - fra CVR til CPR med honorar eller løn indberetningspligt Altid sjovt at kunne komme ud i alle kanter - men det er jo rent gæt at det skulle være udlejning overhovedet - hvorfor det gæt mon?
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Faktisk er det vel ret vildt at svare andet end - generelt indberetningspligt fra CVR til CPR - uanset - lidt som AirBNB - og ellers stærkt anbefale flere oplysninger og gå til revisor. Det bliver SÅ let taget for gode varer at man kan de ene eller andet - så jeg vil aldrig andet end tage hovedreglen og så må en der vil igang med den slags pokker mig bruge lidt penge på at undersøge, hvis ikke det er standarden - CVR til CPR betaling -
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Faktisk er det vel ret vildt at svare andet end - generelt indberetningspligt fra CVR til CPR - uanset - lidt som AirBNB - og ellers stærkt anbefale flere oplysninger og gå til revisor.
Man bør vel så netop sige at det afhænger af situationen. Det kan være det ene og det kan være det andet.
Så skal det også med at indberetninger fra Airbnb pt bygger på en "frivillig" aftale med SKAT.
Det husker jeg faktisk ikke - men airbnb er jo netop ikke- i tanken - en løn eller honorar, men mon ikke der i de fleste tilfælde som her kun er et svar- du skal regne med at indberette og så videre til - hvordan du billigst fører over
Mon ikke det var en god idé at du og lier læste trådstarters overskrift og indlæg, og hvad der herefter er blevet spurgt om og svaret.
Mon ikke det var en god idé at du og lier læste trådstarters overskrift og indlæg,
Det har jeg såment gjort Karsten. Jeg efterlyser blot et svar på hvornår et airbnb lignende forhold får karakter af honorar jf dit første svar i tråden. Hvis der er tale om en airbnb lignende ordning er det vel ikke honorar?
Jeg efterlyser blot et svar på hvornår et airbnb lignende forhold får karakter af honorar
Trådstarters overskrift: Hvem har oplysningspligten i et Airbnb lignende betalingsmodel.
Trådstarters indlæg: Jeg er udbyder en service, der betaler privat-personer en cut af dealen, ligesom du kender det fra Airbnb.
Han skriver intet om hvad produktet/servicen er. Derfor skriver jeg der kan være tale om et honorar.
---
John spørgsmål: i hvilke tilfælde kan skat nogensinde ikke betragte udbetalinger fra CVR til privat person - uanset CPR eller ikke, som noget der ikke skal indberettes mon?
Mit svar: Airbnb som trådstarter sammenligner med er udlejning og ikke en løn.
jeg har læst overskriften - og det er ordet lignende sammen med airbnb som gør, at jeg ikke er sikker på hvad det er trådstarter vil - OM det er værelsesudlejning overhovedet - eller noget måske i virkeligheden helt andet- hvor firma går imellem for private der stiller ydelser til rådighed måske. Det ville jeg tit herinde se nogen kalde Airbnb lignende - mangler lidt at trådstarter kommer på banen med mere forklaring om hvad det er præcist
vh John Hannover