Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test din forretningside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at lave alt forarbejdet til en forretningsplan og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i har testet jeres forretningside? Kunne man fx beskrive ideen og teste den på sociale medier og se hvilken respons ideen ville få, blandt ens følgere og venner på de sociale medier? Eller skal man teste ideen hos en mere konkret målgruppe?

På forhånd tak! :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop stop stop!

Inden du skriver så meget som en linie i din forretningsplan, så skal du da have fundet ud af, hvad du skal drive forretning af.

Start med at dele ideen med så mange mennesker som muligt. Gerne i din målgruppe, men lige så gerne udenfor. Få deres indspark, følelser og bedst af alt INDVENDINGER med. Indvendinger er det allerbedste, for det er det, som fortæller dig, hvad du skal gøre. Hvis nogen siger: ja, det lyder meget godt - så køber de det ikke. Men hvis de siger: "Hvornår har jeg tjent mine penge igen" eller "kan man betale per abonnement" eller "hvordan ved jeg, om det er det rette for mig".......så har du alle muligheder for at tilrette dit produkt til kunderne.

Så derfor skal du droppe alle dine forbehold mod at dele din ide - det er kun dig, der har ideen, tankerne, ligger søvnløs om natten, har viljen og drivet......til at gøre noget ved det alligevel.

Sæt igang!

Og hvis du stadig er i tvivl - så gør alle de ting du overhovedet kan tænke på! Men der er intet der skal holde dig tilbage.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Dec 19
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis du deler ideen, og mange er enige om dette, er det en god ide!
https://jule-kager.dk/
Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming

Tak for dit svar!

Hvis jeg allerede nu har en ide om hvad min forretning skal være, så er det du skriver, at jeg skal ud og fortælle det til så mange mennesker som muligt og suge indvendinger til mig.

Og kommer denne process ikke før den hvor man laver en forretningsplan?
Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :





Okay, men det at fortælle om ideen skal jeg vel gøre før jeg sætter mig ned og laver en forretningsplan? 


 



Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes sagtens du kan lave en test parallelt med du laver en forretningsplan.

Test f.eks. ideen af (som vist selv nævner) via faceboook grupper eller lignende. Opret afsteminger eller små spørgeskemaer hvor man skal forholde sig til din ide/produkt og få indsamlet data som dels kan bekræfte dig i ideen OG give dig noget input til din forretningsplan. Skal du snakke med bank, investorer eller lignende vil det være stærkt at kunne sige at X% har svaret at de synes det er en god ide og Y% også ville være villige til at betale Z kroner for det. 

Har du lidt penge, så kan du sågar lave en facebook kampagne for produktet og se responsen. Tanken her er at du egentlig markedsfører det som om ydelsen eksisterer for at få en fornemmelse af responsen men når man så klikker download / læs mere ell.l så kommer man til en 'coming soon' side hvor man kan læse lidt om produktet og signe up hvis man vil vide når det lanceres. 

På den måde opnår du flere gode ting; 1) Får en fornemmelse af konvertering i en kampagne 2) Får måske de første kontakter der er klar når du lancerer. 

Mht forretningsplanen, så pas på med ikke at skrive en afhandling. Det afhænger selvfølgelig af formålet men investorer vil nok ikke være interesseret i en "rigtig" forretningsplan. Banken siger måske de vil men i realiteten vil de have lige så meget glæde af et pitchdeck suppleret med budgetter mv. Bare min holdning :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)