En af mine kunder, er ved en fejl kommet til at overføre saldo på udestående til mig, til en anden leverandør der er under konkurs. Fejlen blev opdaget i morges, da kunden ringede og sagde: "Så er saldo overført". Jeg kikkede og kunne ikke se, at det var sket. Da saldo var forfalden for 4 dage siden, sendte jeg en kopi af fakturaerne. Der opdagede kunden så, at den forkerte kreditor var blevet valgt. Hvad gør jeg nu?. Kundens bank siger, at: den skal kontakte modtager bank og denne skal kontakte "ejer" af konto, men det er jo kurator. Og de vil jo nok ikke slippe, selvom der står et andet CVR. NR. på fakturaerne, end det der tilhørte bankkonto, der er overført til! |
Pythonrap:Hvad gør jeg nu?. Kundens bank siger, at: den skal kontakte modtager bank og denne skal kontakte "ejer" af konto, men det er jo kurator.
Det er egentlig ikke dit problem, din kunde skal betale sin regning til dig og så må han/hun selv tage kontakten med kurator og få pengene retur.
Pythonrap:Og de vil jo nok ikke slippe, selvom der står et andet CVR. NR. på fakturaerne, end det der tilhørte bankkonto, der er overført til!
Jo det vil de nok, det er jo ikke penge der vedrøre konkursboet - men det kan godt være det tager lidt tid, kurator har pligt til at sikre sig at det hele er korrekt gjort op før han evt. kan udbetale penge der ikke hører til boet.
/Brian