Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Måske) en forfalsket straffeattest

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg sidder og skal hyre én til at holde styr på lidt websites og andet adminstrativt, med adgang til min konto. Så jeg har kræver en straffeattest 

Problemet er at jeg synes det lugter. Jeg har fået en ren straffeattest, men det lugter og jeg er blevet i tvivl, om den kan forfalskes? Han har sendt den til mig på mail

Jeg vil for alt i verden gerne undgå, at bede ham (med NEM-ID) at give mig lov til at tjekke den, for hvis den er ren, så bliver han måske sur. Jeg bad ham blot selv sende den

Så spørgsmålet er, hvordan tjekker jeg om den er ægte? Kan jeg slå ID-nummmeret op et sted? 

Hvordan gennemskuer i straffeattest?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu fortæller du jo ikke, hvorfor du synes den "lugter". Prøv at starte med at rekvirere din egen personlige - det kan gøres via politiets hjemmeside og på få minutter med nem-id. Så kan du derefter sammenholde de to og vurdere om du fortsat mener den "lugter".

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :





Kan du ikke bare indføre 2-i-foreningsgodkendelse på betalinger i banken, så skal du godkende alle overførsler der bliver lavet. Det giver selvfølgelig dig en adminstrativ opgave også, men er en nem måde at bevare kontrollen i din virksomhed på. 


 


Hvis man forfalsker sin straffeattest så er man ude i grov overtrædelse af dokumentforfalskning, og vil din (måske) nye ansatte risikere dette?


 



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også det ville være langt at gå. Men kender du det, nogen gange må man stole på sit instinkt :-)

Jeg er dog overrasket over, at der ikke er mere sikkerhed med straffeattesten i sig selv..

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111:

Jeg er dog overrasket over, at der ikke er mere sikkerhed med straffeattesten i sig selv..

Hvor konkret tænker du der ikke er sikkerhed med en straffeattest? Den bliver leveret digitalt, enten direkte til ham der anmoder om den eller den sendes direkte til dig (med samtykke)

 

Hvis du mener en straffeattest er forfalsket (altså i mellem modtagelse i e-boks til den er fremsendt til dig), så må du jo reagere og bede om en ny der bliver sendt direkte til dig som arbejdsgiver!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange lande har sikkerhed med attesten, i form af fx vandmærke eller andet, som set på pengesedler eller pas - det er der jeg konkret tænker der mangler - og jeg taler jo om den udprintet :)

Jeg er helt med på hvad anmodning af straffeattest med NEM-ID er

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111

Jeg forstår ikke hvad det er du vil, du har fået flere forslag til at få din mistanke be-eller afkræftet, men det synes du åbenbart  er at gå for langt ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Løven111

Jeg forstår ikke hvad det er du vil, du har fået flere forslag til at få din mistanke be-eller afkræftet, men det synes du åbenbart  er at gå for langt ?

Hvor siger jeg det?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Løven111:

Mange lande har sikkerhed med attesten, i form af fx vandmærke eller andet, som set på pengesedler eller pas - det er der jeg konkret tænker der mangler - og jeg taler jo om den udprintet :)

Jeg er helt med på hvad anmodning af straffeattest med NEM-ID er

Et vandmærke eller lignende giver da ingen sikkerhed på et eget printet papir. Det vil da kun bidrage til sikkerhed hvis det kombineres med print/tryk på specielt papir og tilmed skal det foretages af enten udsteder eller tredjepart.

I øvrigt, vil det jo heller ikke give bedre sikkerhed end den der allerede er mulighed for når du anmoder via samtykke.

 

Du har truffet et aktiv valg om at acceptere den løsning med mindst sikkerhed, men du ønsker til gengæld ikke at acceptere risikoen - sorry to say, din argumentation hænger ikke sammen.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)