Tak Kirsten, Hel korrekt vedr. skattefrivirksomhedsomdannelse, det samme svar fik jeg også fra Bent Z, da jeg ringede til ham i forrige uge. Det er derfor jeg ikke er vendt tilbage endnu, for jeg skal lige lave mit "hjemmearbejde", desuden så har jeg det lidt svært med at du ikke har sendt mig et telefonnr/ næsten reelt stadig er anonym, også selvom jeg mailer med dig via min private mail, hvor jeg har fulde navn, så derfor ringede jeg til Bent Z, da jeg stod i en tidspresset situation, hvilket dusikkert har forståelse for. Du sidder sikkert i et ansættelsesforhold, hvor du ikke må drive virksomhed ved siden af, det må være din årsag, til at være så skjult, så derfor er vi kommet videre i sagen, selvom jeg reelt gerne ville dig. Men når jeg har mit stiftelsesdokument klar, så kunne vi tage et orienterende møde? hvis du er interesseret? Jeg vil helst som gå hjem møde, så det er ingen problem,det kan nemt foregå her påmit kontor. Jeg har derfor forladt alt om SMBA og er har et ApS under stiftelse, som det formelt hedder, så er jeg ved at udarbejde:1. mit årsregnskab for 2007, da jeg skal bruge det til revisorens vurderingsrapport2. en revisors værdivurderingsrapport er beskrevet her http://www.tax.dk/lv/lve/E_H_2.htm3. og skriver nu på et udkast til et stiftelsesdokument www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=138 for anpartselskab, www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=4993 fandt jeg anpartsselskabsloven4. og skattefri virksomhedsomdannelse står beskrevet her http://www.tax.dk/lv/lve/E_H_2.htmSådan mener jeg god rådgivning er, sporbarhed til lovtekster, således folk der kan det kan følge med i sagen selv også og få bedre forståelse for hvad sagen drejer sig om, sådan gør jeg når jeg rådgiver mine kunder. Jeg vil tro der er mere end jeg der kan have god gavn af at læse dette om lovene med sporbarhed, derfor er det skrevet så fyldestgørende, således at vi sammen, kan virke for at der kommer flere nye virksomheder, og iværksættere ikke knækker halsen og modet på noget simpelt juristeri. mvh Diana
|