Hej Nicolai Lønne:
Først og fremmest tak for din henvendelse - jeg kan helt sikkert bruge dit input konstruktivt!
Jeg er uddannet cand.jur og jeg er således jurist.
Jeg har valgt at starte som selvstændig juridisk konsulent og er så småt ved at komme på plads, hvorfor jeg nu har valgt at lægge en "annonce" ind på Amino.
Den rådgivning jeg yder er omfattet af lov om juridisk rådgivning - i henhold til denne skal der forinden påtagelse af enhver opgave indgås en rådgivningsaftale med klienten. Af aftalen skal det bl.a. fremgå hvorvidt der foreligger en såkaldt professionel ansvarsforsikring.
I mit tilfælde vil der foreligge en professionel ansvarsforsikring ved påtagelse af rådgivning.
Nicolai jeg kan fuldt ud forstå, at du sætter pris på et personligt møde med din/dine rådgivere - dette gør jeg også. Af samme grund vil der naturligvis være mulighed for, at afholde møder på mit kontor lige som jeg gerne deltager i møder på mine klienters kontorer m.m.
Mit kontoret har beliggenhed i Nordsjælland.
Jeg adskiller mig fra advokater ved, at jeg ikke har advokatbestalling og således ikke har mulighed for, at møde i retten på mine klienters vegne.
Det er naturligvis et plus at ens rådgiver kan repræsentere en i retten - ingen tvivl om dette. Omvendt, så mener jeg personligt, at man bør søge at undgå, at sagen ender i retten. Dette af flere årsager bl.a. økonomi og tid men også fordi, at gode relationer mange gange er mere værd end det at få ret.
Det er således også et vigtigt parameter ved valg af rådgiver, at denne har integritet og fuldt ud forstår klientens behov. Rådgiveren skal således have føling med situationen og de involverede parter og ikke alene tænke i paragraffer og ret contra uret.
I denne forbindelse vil jeg gerne bemærke, at såfremt en sag ikke kan løses udenretligt fx. via forhandling og eller konfliktmægling vil jeg såfremt det ønskes, kunne henvise sagen til en advokat jeg har tillid til.
Derudover adskiller jeg mig ved mit salær, der er på 800 kr. i timen incl. moms. og således væsentligt under et normalt advokatsalær.
Når de sidste detaljer er på plads vil firmaets navn m.m. blive offentliggjort.
Endnu engang tak for din henvendelse Nicolai - har du flere spørgsmål eller mere kritik, så er du velkommen til at kontakte mig påny.
Med venlig hilsen
K.