Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til skatberegning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har enkeltmandsvirksomhed ved siden af.

Jeg har angivet 70.000 kr i overskud i år og har fået fradrag 2300 kr/mån

For år 2020 har jeg angivet 100.000 i overskud med resultatet, at jag har fradrag på 0 kr.

Hvorfor det? Jeg betaler jo ikke topskat?

Hvis det er korrekt, så betaler det sig ikke rigtig at knokle for at øge overskuddet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RanDall:

Hej

Jeg har enkeltmandsvirksomhed ved siden af.

Jeg har angivet 70.000 kr i overskud i år og har fået fradrag 2300 kr/mån

For år 2020 har jeg angivet 100.000 i overskud med resultatet, at jag har fradrag på 0 kr.

Hvorfor det? Jeg betaler jo ikke topskat?

Hvis det er korrekt, så betaler det sig ikke rigtig at knokle for at øge overskuddet?

jo da. Jo mere du har i overskud - jo mere betaler du skatten via dit alm andet arbejde. Først trækkes den ved mindre fradrag som du oplevede ved 2300 og så ned til 0 og videre ved at du får B skat MEN så har du også betalt skat af dine 100.000 kr i overskud. Får du mere overskud, får du en ekstra skat, for du mindre, får du pengene igen - Det er måden du betaler skat på i personlig virksomhed - alt er OK og du kommer kun af med ca 40% af dit overskud samlet
at du ikke lige kan se hvordan 30 t mere i overskud giver 2.300 eller næsten samme mindre i fradrag - må skyldes andre ting - at du har andre forhold der er ændret - og alm skatteændringer

overvej letlæst E bog eller paperback om personlig virksomhed med skat, moms - og alt det andet du kan have behov for https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)