Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til regninger og bogføring ved rejser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der,

Hvad er kravene til regninger for flybilletter og billeje osv. når man er ude i forretningsmæssig sammenhæng f.eks. i Europa vedr. moms og skattepligt i selskabets regnskab?

Bestiller man billetter til fly på Momondo/Kiwi, hotel på booking.com, og billeje på autoeurope så er det jo billigt, men man kan ikke få anført firma, skatte-nr og moms-nr ved bestilling, og det er inkl. moms man betaler.

Kan man bare betale momsen (altså ikke have fradrag eller reverse-charge), og anføre det som skattepligtig udgift i årsregnskabet?

Samt anføre at det er selskabets betalingskort og vedr. selskabets aktivitet, på udgiftsbilag med ansatte som modtagernavn f.eks. på flybilletter (bemærk, mindre end 3000kr, så vi er nede i området for forenklede faktura).

Hvad gør i andre når i rejser - så revisionen og skat er tilfredse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg har da i alle fald - i de tilfælde der VAR moms på, kunne se denne ved brug af expedia - momondo - hotels.com - som efternavn har jeg brugt firmanavn for at have det med.

Moms er der jo så normalt ikke noget af - da flybilletter osv jo er uden moms - og hotel i udlandet vil være med den lokale moms - som billeje vil det og - hvis det er EU, kan du bede om momsen refunderet hvis du har udgifter i EU under rejse, men ellers må du bare tage den som en udgift - men faktisk siger regelen, at man skal have krævet moms refunderet hvis det er over 50 euro - for at måtte tage momsen som udgift - men under 50 euro - så må du altid bare tage det som udgift

I alle fald - jeg tror sjældent der vil være noget moms i det med rejser i udlandet - og så ja brug firmaets betalingskort og søg at få firmanavn med i for-  mellem- efternavn på kontoen hos dem - Brug gerne firmaets guldkort så du har noget rejseforsikring med automatisk

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)