Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde revisor - salg via internettet

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg står og mangler en revisor i Randers området, som kan hjælpe mig med at bogføre korrekt. Min egen bogholder har meldt pas da hun ikke kan finde ud af det - bl.a hvordan moms skal bogføres.

Jeg sælger 3D ydelser og 3D content til hele verden som freelancer. Jeg sælger i dollars (USD) i gennem min kreditkort udbyder som veksler til EURO som sendes til min firmakonto hvor der igen bliver vekslet til DKK. Jeg kan trække alle kreditkort transaktionerne ud fra min kreditkort udbyder i excel, men det er selvfølgelig ikke i danske kroner. Så spørgsmålet er hvordan det skal bogføres?

Jeg har forhørt mig hos Agera hvor den billigste revisor var 1000kr i timen - men kun over telefon. Det dur ikke. Ellers lå det i 1500kr til 1800kr i timen.

Håber dog der er nogen herinde der kan hjælpe mig med en lidt lavere pris ;) Men måske det er dagens takst?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

P_A:
som veksler til EURO som sendes til min firmakonto hvor der igen bliver vekslet til DKK.

Det lyder virkelig som en dyr løsning og bøvlet løsning, når du har hele to omvekslinger med kurstab og gebyrer.  Hvorfor får du ikke bare UDS overført til en valutakonto i din danske bank, så kan du selv styre hvornår du vil veksle til DKK og du kender evt. gebyrer.   

P_A:
Jeg har forhørt mig hos Agera hvor den billigste revisor var 1000kr i timen - men kun over telefon. Det dur ikke. Ellers lå det i 1500kr til 1800kr i timen.

Du har ikke brug for en revisor det til arbejde, men derimod en god bogholder.  Mange revisionsfirmer tilbyder også bogholderi opgaver til en lavere pris.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn: Enig i at det er en bøvlet løsning. Min bank anbefalede overførelse i EURO.

Frederik-N: Jeg bruger de danske moms regler da omsætningen i EU ikke kommer over de 10.000 EURO.


Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i orden.
Det gør det lettere at bogføre. (Så skal alle dine salg bare trække udgående moms)

Har du bogføringsprogram? Economic, Dinero eller lign.?

I Economic vil den når du bogfører et salg i USD, selv finde kursen (og derved bogføre det tilsvarende i DKK) på den dato, hvor salget blev lavet. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

P_A:
Min bank anbefalede overførelse i EURO.

Du bør da lige høre dem om ikke det vil være mere fordelagtigt at overføre i USD?  Får du overført hver enkel betaling eller samler kreditkort firmaet flere betalinger før de overføre?  hvad land er den kreditkort udbyder i ?  Hvor store beløb er der tale om pr. indbetaling?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Din pb virker ikke!

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger ikke et bogføringsprogram. Kun Excel. Min bogholder bruger sikkert et :)

Jeg kan have 1000vis af salg på en måned. Kreditkort banken sætter kursen og udregner fra den. Kreditkort banken laver en invoice hver uge i dollars og en anden i EURO med total transaktioner for den uge, deres gebyr, chargebacks, holdbacks, return payments og hvad det samlede beløb til udbetaling bliver. Alt det kan udtrækkes i excel.
Da jeg bliver betalt hver 4 uge bliver de 4 invoices samlet til én ny samlet invoice hvor alle 4 udbetalinger fremgår i. Den invoice bliver så sent til mig på mail hver 4 uge og det er det samlede beløb i EURO der veksles til DKK.
Angående moms kan jeg udtrække et excel over hvor mange personer fra de forskellige lande har købt for. Det vises kun i dollars. Men kan bruges til at finde ud af hvor meget EU salg der har været.

Har lige snakket med en stats autoriseret revisor. Komplex sag siger han :) Og der skal måske også en moms expert ind over (mer udgift).
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Du bør da lige høre dem om ikke det vil være mere fordelagtigt at overføre i USD?  Får du overført hver enkel betaling eller samler kreditkort firmaet flere betalinger før de overføre?  hvad land er den kreditkort udbyder i ?  Hvor store beløb er der tale om pr. indbetaling?





Jeg vil da høre banken igen. Kredit kort banken udbetaler hver 4 uge. Banken er i Holland. Beløbene svinger meget da jeg også sælger i andre udenlandske webshops hvor de sælger produktet exlusivt. Kan svinge fra 4000 til 200 EURO.
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

P_A:

Jeg vil da høre banken igen. Kredit kort banken udbetaler hver 4 uge. Banken er i Holland. Beløbene svinger meget da jeg også sælger i andre udenlandske webshops hvor de sælger produktet exlusivt. Kan svinge fra 4000 til 200 EURO.


Hvordan hænger ovenstående sammen med, at du ikke sælger for mere end 10.000 EURO i EU? 

Jeg kan ikke se, hvorfor der er brug for statsaut. revisor, eller en momsekspert?? 

Hvis du er under de 10.000 EURO, så ser jeg det som om, at alle salg skal faktureres med dansk moms og dermed bogføres på en konto i bogføringen, hvor den trækker dansk salgsmoms.

Hvis den er over, så bliver det lidt vanskeligere.

Med hensyn til overflytninger fra den ene bank USD til EURO og så til DKK, er det jo kun et spørgsmål om at det er besværligt at bogføre (og dyrt for dig i gebyrer og valutakurs omkostninger m.m.) 
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)