Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til forretningsplan

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny i dette forum og har meget brug for jeres hjælp.

Jeg overvejer at starte e-handel. Men da jeg er meget grøn på dette område, spørger jeg de erfarne drenge....og piger tilråds.

Jeg har adskillige gange fået at vide jeg før jeg starter på noget skal lave en forretningsplan.
Er der nogen som kan fortælle mig lidt om sådan en og hvad den skal indeholde.

Håber meget i kan hjælpe, eller jeg ved i kan!!!

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:41

Hej, og velkommen til!

www.virk.dk er der skabeloner til forretningsplaner, som udførligt beskriver, hvad du skal have med i sådan én.

Du kan købe hjælp til at lave forretningsplaner i professionelt look, men min erfaring er, at du får en meget bedre indsigt i din forretning og situation i det hele taget, ved at lave den selv.

Så på med vanten

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 22:49

Hej Claus

Tak for tippet! det vil jeg kaste mig over som det første i morgen.

Ved du noget om de faste omkostninger jeg skal regne med ved opstart af e- handel.

Som fx.  domæne, webhotel, cvr nr.... og hvad man ellers bare SKAL ha for at kunne komme igang.

Du må undskylde hvis spørgsmålene lyder dumme, men har brig for at få alt at vide.

Håber du / i kan bære over med mig.

Hilsen Lisa
Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 00:05
Et program til dit regnskab?
Må jeg forslå SummaSumarum...

At huske momsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:16

Hej Lisa,

Ja, hvis man ikke spø''r, så får man jo aldrig noget at vide:-)

Det nemmeste råd at give dig er, at du vælger en leverandør af standard shop-løsninger. Og nu er vi ude i noget, der kan skabe storm i dette forum... jeg er ikke gift med nogen af dem, så det kunne f.eks. være www.dandomain.dk. Her kan du finde priser på det hele. En butik kan fås helt ned til 300,-/md. Så er der lidt betalingskort og afgifter til PBS m.fl. som løber op i yderligere et par hundrede pr. måned. Du risikerer at skulle stille depositum hos PBS på op til 25.000,- men det er ikke sikkert. Priserne er inkl. hosting og domæne.

Måske skal du købe lidt grafiske tilretninger m.m. til ca. 5.000 kr. Så er du også kørende på den front.

Der findes andre leverandører; Scannet og Surftown for nu at nævne et par af de store.

Andre udgifter, tjah, dem kender du nok bedst selv, eftersom du ved hvilke produkter, det drejer sig om. Ved du noget om bogholderi og regnskab? Hvis ikke, så ville jeg måske få en revisor til at kigge budgettet igennem og luse de værste forglemmelser ud.

God fornøjelse!
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 23:19

Hej Di Boscio,

Jeg har selv haft en webshop som omsatte for en ½ af de store /mdr. Ang dine initial omk. er der naturligvis mange faktorer som spiller ind, som e.g hvad du skal sælge? Hvis jeg må spørge
Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 23:29

Hej Claes

Tak for dit svar.

Jeg skal til at sælge møbler. Ikke nogle design møbler, men almindelige møbler i massive materialer til billige priser. Jeg vil også fokusere på salg af 2. sorterings varer. Varer som har en lille fejl eller mangel, som dog ikke ringer funktionaliteten.

Jeg er pt. kommet så langt at jeg har fået kontakt med en udbyder af webshop reserveret domæne navn, har fået registreret mig hos erhversv og selskabs styrelsen for cvr nr og at jeg er ved at overveje hvor jeg skal annoncere henne.
Siden kommer op at køre fra den 01.04.06. så det bliver spændende. 

Har du andre forslag til mig er jeg meget åben.

Og mangler du billige møbler...sig til.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 23:42
Mit første råd er: få overdraget domænet allerede i morgen, så du kan lave en initialside. Altså bare en enkelt side med en tekst og et logo på. Teksten kan være noget a la "Her bliver Danmarks mest spændende møbesite snart lanceret." bla bla bla. Noget tekst om  linkbytning og en boks hvor folk kan tilmelde sig med deres e-mail vil også kunne være fint. Så får du lidt kærlighed af Google næste gang den indexerer. Herudover skal naturligvis sørge for at opdatere din profil herinde, så der er et link til din butik i den. Så har du allerede lavet lidt marketing . Smid mig en besked når du er oppe og køre, så skal jeg gerne give dig noget konstruktiv kritik på sitet.
Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 23:59

Hej igen.

Jeg køber jo en komplet pakke. men webshop, betalingsgateway og domænenavn. Ved ikke om de bare kan lade mig oprette en forside som du foreslog, men vil lige høre dem ad.
Og hvad mente du lige med det kærlighed fra google?
Er der nogen måde man kan komme op på 1. pladsen hos google når man søger på møbler UDEN skal skulle betale en pr. klik eller andre formuer. Skal minimere alle de omkostninger jeg kan.

Håber du kan hjælpe.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 00:19

Hej Lisa,

Initilaforsiden var også kun, hvis der går et stykke tid til at sitet er på plads og klar. Mht Google er det jo efterhånden en hel videnskab. Google indexerer ca 4 gange om året. Her vurderer den dine sider ud fra div kriterier. Så som links, brødtekst overskrifter og meget mere. Dette er alt sammen med til at bestemme den pagerank som Google så tildeler dine sider - Det var det jeg mente med kærlighed . Jeg kan anbefale dig at downloade Google''s Toolbar. Her kan du se pageranken så snart du er inde på et site. Den er her: http://toolbar.google.com/ . Mht at få din side højt i Google er det en blanding af SEO (Search Engine Optimization) og SEM (Search Engine Marketing) . Jeg vil her anbefale dig at kigge på de utallige tråde herinde so omtaler dette emne. generelt kan du sige at SEO er alt det du selv kan gøre på dit site = gratis . Dette Dette er alt det som kommer op i venstre side af Google når du søger på et eller andet. SEM er det som koster dig penge i form at Google Adwords kampagner. Dette er alt det som kommer op i højre side af Google når du søger på et eller andet. Her betaler folk penge for at komme blive eksponeret på de ord som du netop har søgt på.

Håber at det giver dig en lille smagsprøve på hvad det går ud på. Jeg vil til sidst sige til dig at det kun er fantasien som sætter grænserne for hvad du lave på nettet/dit site for få penge. Når det er oppe og køre skal jeg gerne se om jeg kan trylle en idé eller to op af ærmet

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)