Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Månedlige betalinger, hvor og hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et projekt som jeg lancerer inden for kort tid. Nu er spørgsmålet faldet på hvad jeg gør med betaling.
Jeg vil have at mit site har månedlige betalinger, men hvilken betalingsgateway skal jeg vælge.
Det skal helst være så billigt som muligt, da priserne er lidt pebrede.

Det skal kunne klare følgende scenarie.

• Kunden tilmelder sig sitet og angiver sit betalingskort.(Registreres hos betalingsgatewayen)
  • Kunden får 1 måneds gratis adgang(betalingsgateway og mit system skal være klar over dette)
  • Kunden benytter mit site.
  • Første måned udløber, og kunden trækkes et beløb.
  • Mit system bliver orienteret om dette.
  • Det samme sker igen.
  • Kunden vælger at forlade mit site. Betalingsgateway orienteres om dette.
  • Mit system orienteres om dette.

HVORDAN laver jeg dette? En betalingsgateway som er billig, men som kan klare disse ting. Hvis det ikke er tilfældet, så en betalingsgateway som kan klare disse ting.

På Forhånd Mange Tak for jeres tid og jeres hjælp.

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 13:46

Hej,

Prøv at kigge på www.dandomain.dk 's betalingssystem. Med tilkøbsmodulet "Abonnements betalinger" burde du kunne gøre det du beskriver. Det kan dog muligvis være, at til/frameldinger skal foregå på din side (bruger ikke abonnementsdelen selv). Fordelen ved DanDomains system er, at de månedlige pris ligger fast uanset transaktionsantal og -størrelse. Transaktionsafgifterne til PBS slipper man dog ikke for...

Mvh,
Ole Pedersen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:13

En nem måde at gøre det på er via paypal - men hvis du skal op i stor skala så kan det nok ikke betale sig økonomisk.

Jeg har netop lavet en tilsvarende løsning til en kunde integretet til paypal.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23

Ole Pedersen  Tak. Jeg sidder og kigger lidt på Dandomain og det ser indtil videre ud til at være godt.

Ronnikc Hvordan er integrationen til paypal? Skal man ind under deres system for at betale? Virker det tillidsfuldt nok for kunden? Hvad er priserne på det? Tager de gebyr? procenter. Kan du fortælle lidt mere om det, eller sende mig til et sted hvor jeg kan læse.

Mange Tak.

EDIT: Det vil dreje sig om max 500 betalende brugere.
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:34

Det koster som sådan intet at komme igang med paypal - og hvis din målgruppe ikke lige er pensionister så tror jeg nok du kan bruge paypal uden at folk stejler for voldsomt, det er jo immervæk verdens største betalingsgateway.

Der hvor du betaler er per transaktion + hvis du modtager beløb i dollars f.eks. og så konvertere til danske kroner og sender hjem i din bank.

Jeg har selv tidligere (for nogle år siden) haft et site i samme stil hvor der gik en 50k igennem paypal til banken uden nogle problemer.

Der vil dog nok ikke være det store sparet i forhold til at bruge PBS pga. transaktionsgebyrere og evt. kurstab, men du betaler tilgengæld kun når der er folk der køber og dermed skal du ikke op med nogle penge fra start og du er ikke bundet til det på samme måde som hos pbs.

Du kan oprette en buisness konto her: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_registration-run

Husk at du skal verificere den via en bankkonto i din egen bank.

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:59
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

mookmik:
Tag evt. et kig på http://www.amember.com/ måske det er noget.

Tak mookmik.
Backenddelen klarer jeg indtil videre selv. Mangler bare integrationen mellem mig og en betalingsgateway.
amember.com er et betalingssystem, mest henvendt det internationale marked.

Jeg tror at jeg kigger lidt videre på dandomain. Og ser om de kan tilbyde noget som jeg skal bruge.

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:16

Nu er Webpay ikke i den billigste ende, men kan klare det du efterlyser. Den måde det fungere på er at kunden autorisere et givent beløb som du herefter kan capture så ofte som du nu skal/vil via et API. Dvs. gateway'en har ingen kendskab til hvornår der skal trækkes penge eller hvor mange der skal trækkes, det styre du selv 100% (op til den grænse som kunde har autoriseret). Og når der så ikke skal trækkes flere penge, kalder du bare ikke API'et mere.

Jeg vil gætte på at det også er sådan at de fleste andre gateways fungere. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)