Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjulte Udgifter ved opstart af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Nov 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle! - Første post herinde, håber I vil tage godt i mod mig :-)

Jeg overvejer, men tøver med, at starte en virksomhed grundet en uvished om hvad der gemmer sig af skjulte udgifter i forbindelse med dette; håber I kan hjælpe mig med lidt opklaring om hvordan billedet rent faktisk ser ud.

Først og fremmest er jeg en ung studerende på knapt 30 år og det der driver mig er drømmen om økonomisk uafhængighed.

Min tanke er således at jeg ønsker at starte en investeringsvirksomhed op, som vil have en meget lav omsætning/fortjeneste i de første par år. Jeg vil funde virksomheden med min indkomst og jeg har mulighed for at investere 60.000 kr i virksomheden pr. år, de første par år.

Jeg frygter at springe ud i det, da jeg ikke ved hvor jeg kan finde oplysninger om hvad der kan være af ekstra oplysninger og somt nævnt vil virksomheden ikke have nogen betydelig omsætning de første par år, og det vil derfor være rigtig surt at skulle leve på en sten for at se det hele blive spist op af skjulte udgifter og stå tilbage med en brøkdel af hvad jeg har spyttet ind i virksomheden - så kan jeg nok finde en smartere måde at gøre det på.

Mit spørgsmål er derfor: hvad findes der af skjulte udgifter, og udgifter i det hele taget, for en investeringsvirksomhed?

Håber I kan være behjælpelige,

Mvh.
Uldsweater
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget kryptisk det du skriver, hvad er det du vil investere i ?  Hvordan forventer du at kunne blive økonomisk uafhængig når du kun vil smide 60.000 kr. årligt - det giver altså ingen mening.

Den største fare er at dine investeringer kan give et tab, i værste fald mister du alt det du har investeret.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Nov 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
60.000 kr investeret årligt, femten år i træk giver lidt over 2 mio. kr., såfremt min portefølje gror med 10% om året. Efter femten år kan jeg så trække 16.500 ud om måneden (stadigvæk med forudsætning at jeg har et årligt afkast på 10%) og bibeholde mine 2 mio. kr.

S&P 500 aktieindekset giver et gennemsnitligt afkast mellem 7-10% af hvad jeg forstår.

Ikke at jeg har tænkt mig nødvendigvis at ligge mine investeringer i aktierindekser, og ej heller det modsatte - jeg nævner det for eksemplets skyld - det kan også være det hedder 25 år med 30.000 om måneden eller noget tredje for den sags skyld.

Mvh.
Uldsweater
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 markedet giver da ikke normalt 10% stabilt hvert år alle 10 års perioder - der findes faktisk 10 år hvor der var samlet fald

2 enkeltmands uden VSO kan ikke investere i aktier - VSO gør det kompliceret og ikke bedre skattemæssgt

3 hvorfor investerer du ikke bare privat med 27/42 beskatning af afkastet-  det er da simpelt og skattemæssigt da fint i forhold til det andet, når vi taler frie midler og ikke overskud der kommer inde fra et selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

3 hvorfor investerer du ikke bare privat med 27/42 beskatning af afkastet-  det er da simpelt og skattemæssigt da fint i forhold til det andet, når vi taler frie midler og ikke overskud der kommer inde fra et selskab

For ikke at tale om, at du privat kun beskattes af reliserede gevinster / fradrag for realiserede tab, mens i et selskab ville man skulle lager beskattes og derved afregne skat af ikke realiserede gevinst/tab. Derved udnyttes likviditeten bedre ved privat investering.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Nov 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

1. Det har du ret i - men så kan man lave andre typer handler; investering i ETFs var blot et eksemepl.

2. OK, vigtig info.

3. Okay. Det må være løsningen indtil videre så. Det er fordi jeg har en kronisk sygdom der før har landet mig på kontanthjælp og mine investeringer (såfremt jeg bliver alvorligt syg igen), formentligt ville blive ædt op, grundet reglerne om et loft af personlig formue på 10.000 kr.

Jeg takker for de gode svar John,

Mvh.
Uldsweater
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
3. Okay. Det må være løsningen indtil videre så. Det er fordi jeg har en kronisk sygdom der før har landet mig på kontanthjælp og mine investeringer (såfremt jeg bliver alvorligt syg igen), formentligt ville blive ædt op, grundet reglerne om et loft af personlig formue på 10.000 kr.

Tænker ikke at du vil få meget ud af at flytte det over i virksomhed da du jo stadig ejer aktiverne indirekte. Anyway, så lyder det helt urimeligt at du skal bruge din formue hvis du er for syg til at arbejde. Kontanthjælp er vel ikke for langtidssygemeldte, men for borgere som står til rådighed for arbejdsmarkedet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
Hej John,

1. Det har du ret i - men så kan man lave andre typer handler; investering i ETFs var blot et eksemepl.

2. OK, vigtig info.

3. Okay. Det må være løsningen indtil videre så. Det er fordi jeg har en kronisk sygdom der før har landet mig på kontanthjælp og mine investeringer (såfremt jeg bliver alvorligt syg igen), formentligt ville blive ædt op, grundet reglerne om et loft af personlig formue på 10.000 kr.

Jeg takker for de gode svar John,

Mvh.
Uldsweater

1 de er ikke spor mere 10% om året sikre

3 dit selskabs værdi vil være personlig formue når du ejer det og helt sikkert blive taget i betragtning ved kontanthjælp. Ellers kunne man jo arbejde som vild, tjene en mio om året og lade penge stå uden at hæve løn og udbytte, og få fuld kontanthjælp - tror slet ikke du får kontanthjælp hvis du er hovedaktionær i eget selskab eller har CVR som enkeltmands med VSO brug osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har selv en del erfaring med kroniske sygdomme. Der er et eller andet helt galt med systemet når syge borgere ender på kontanthjælp...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)