Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du lære fra dig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg vil gerne høre om jeres råd, erfaring og hvad i gør for, at udvikle jer personligt i forhold til læsestof og podcasts - evt. foredrag. 

Jeg har igennem længere tid fulgt Mr. Thorborg og så har jeg i sær fået en del ud af Mickey Weiss på Instagram. Ikke så  meget det digitale men mere hans personlige råd og overskud. Igennem ham er jeg begyndt, at læse og noteret/købt mange af de bøger han har anbefalet. 

Jeg er i sær interesseret i personlig udvikling, salg og sport ( Fodbold ) - derved også Rasmus Ankersens bøger på hylden, Alex Ferguson osv. 

Men jeg vil gerne udover næste step, hvor den normale tv2.dk, bt.dk og amino.dk bliver kørt igen og igen. 

Med forbehold for " du kan bare søge 2 minutter på google "-svaret, så synes jeg ikke det er overskueligt med alle de "best books to read" "top 10 best sales tips to learn"

Jeg vil derfor venligt spørge jer:

Hvad gør i for, at lære endnu mere eller blot læsestof i jeres fritid? 
Hvilke bøger og blogs kan i anbefale? 
Bruger i evt. Youtube aktivt? Hvilke kanaler / personer kan i anbefale?

Beklager hvis lidt uoverskueligt men håber i vil bidrage og kan hjælpe mig. 

På forhånd tak

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med fare for at lyde som en halvgammel bagklog mand, så er mit bedste råd at lade være med at læse (for mange) bøger og komme ud og gøre noget i virkeligheden. Eller i hvert fald huske at holde en sund balance mellem teori og praksis.

Jeg er selv 45 og har de sidste 15 år brugt meget - rigtig meget - tid på at læse især blogs om personlig udvikling og følge forskellige YouTubere om samme. Der er også røget en håndfuld bøger ned og kurser. Det har - alt i alt - stort set kun haft den effekt for mig at det har forsinket mig i forhold til at nå mine mål, især på den økonomiske front. Til gengæld har jeg styrket andres økonomi helt gevaldigt ved at give dem min opmærksomhed og mine penge.

Det var først da jeg blev selvstændig (og far) at jeg virkelig følte jeg tog nogle syvmileskridt på den personlige front. Men det bringer os jo tilbage til nogle spm., som er lidt overset i den her sammenhæng: Hvad er det helt præcist du vil udvikle dig i personligt - og hvorfor? Og hvad er det helt præcist du vil konkret, fx leve af - er det at blive sælger eller fodboldspiller eller?

Hvis du skriver lidt mere om det kan du nok bedre regne med at få nogle brugbare input.

Men for at jeg nu skal byde ind med noget, og ikke bare prædikener:

Min største personlige udvikling har været at indse at jeg bliver lykkeligere 90 procent af tiden ved at ændre mine tanker og opfattelser af mit liv, i stedet for at prøve at ændre mennesker, ting og forhold i mit liv - i hvert fald alt det jeg i virkeligheden ikke har ret meget kontrol over. Og så lære at distancere mig fra resultaterne følelsesmæssigt. Dvs. jeg kan godt launche helt vildt på webfronten, pitche til nye spændende kunder osv. og have det sjovt med det, men må aldrig blive afhængig - hverken emotionelt eller økonomisk - af om det bliver super-successfuldt altsammen. Det lyder måske som gammel vin på gamle flasker, men det er seriøst mit bedste bud på nogle værdige personlige mål - mere tålmodighed, mere balance, mere distance (til følelsesmæssig afhængighed af x,y og z), som vil tjene dig meget, uanset om du gerne vil blive en stjernesælger eller fodboldspiller. Så alt - bøger, kurser, osv. - som hjælper dig til at træne de egenskaber vil som udgangspunkt være godt givet ud (altså af penge og tid).

Til gengæld vil jeg styre meget langt væk fra - næsten - alle der har "10 supertips til at blive en bedre sælger" generelt eller "launche en 100K business online". De er næsten altid generelt fluff og hverken praktisk eller personligt udviklingsmæssigt anvendeligt. Find nogle mentorer indenfor den samme branche som dig, der kan give dig praktisk sparring på hvordan du overvinder både personlige og businessmæssige udfordringer med eksempler de selv har prøvet på egen krop. Det er uendelig meget mere værd.

Nok for nu. Skal ind og vække sønnike og fruen og så igang. Håber du ku bruge det til noget (også prædikenen).

Held og lykke!

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik, 

Mange tak for din feedback - brugbar og taget til efterretning! 

Jeg søger at komme væk fra den nye generations ( min generation ) scrolling på Instragram og Facebook
Hvor kan jeg bruge 30 minutter hver dag i stedet for på de sociale medier for eksempel. 
Inden for områderne personlig udvikling ( her tænker jeg læringen bag, at få ringene gjort, organisere sig, tage næste skridt osv. ), business med henblik på salg ( er det forbes folk læser på, abonnoment på Børsen, eller er det en blog fra Mark Manson ) - så nævnte jeg fodbold ( tidligere eliteudøver ) men det er ikke tilværelsen som prof spiller men mere viljen fra de bedste ( Rasmus Ankersens bøger ) og så fordi fodboldverdenen har min største interesse generelt. 

Så det er egentlig blot et "råb" om råd fra jer andre i forhold til anbefalinger. 
Hvilke podcasts, bøger og blogs læser i på hver dag eller hver uge inden for ovenstående felter. 

Stadig nok lidt rodet - da jeg egentlig ikke kan nævne hvilket mål jeg vil nå. 
Udover at udvikle mig, finde redskaber til at forbedre mig i mit dagligearbejde i salgsafdelingen og generelt lære mere. 

Måske jeg vender tilbage med mere konkret spørgsmål om 4-5 måneder når jeg har gjort op med mig selv, i hvilken retning jeg vil. 

Endnu engang tak 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)