Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et elsket emne: Erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Pr. 1.1.2020 starter jeg en mindre enkeltmandsvirksomhed.

Danske bank vil have 2.000 kr og 45 om mdr for Business One.
Jeg synes lige nu er 2.000 kr mange penge.
Men omvendt er det det bedste tilbud jeg har fået.
Mit spørgsmål:

1. Kender I til et bedre tilbud/mulighed?
2. Hvad ville der ske hvis jeg bare opretter en ekstra privatkonto og bruger den til virkeligheden? (er Danske Bankkunde)
3. Andre forslag?

Tak

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder dyrt når du allerede er kunde der. Hvad med fx Arbejdernes Landsbank?

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg må prøve👌

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

www.spirian.dk:

Hej alle

Pr. 1.1.2020 starter jeg en mindre enkeltmandsvirksomhed.

Danske bank vil have 2.000 kr og 45 om mdr for Business One.
Jeg synes lige nu er 2.000 kr mange penge.
Men omvendt er det det bedste tilbud jeg har fået.
Mit spørgsmål:

1. Kender I til et bedre tilbud/mulighed?
2. Hvad ville der ske hvis jeg bare opretter en ekstra privatkonto og bruger den til virkeligheden? (er Danske Bankkunde)
3. Andre forslag?

Tak

1 du kan se lidt priser her - men det er nok ikke let at komme meget længere ned https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

2 DDB ser det formentlig og kan lukke den og øvrige konti da du snyder dem ved at bruge en privat konto til erhverv - mod aftale og forhindrer korrekt hvidvask kontrol. Derudover mangler CVR tilknytning og du kan f.eks ikke få moms mm retur

3 næh

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Off-Topic; 

Det er super nemt og gratis at få en erhvervskonto i udlandet.

Hvad er konsekvensen ved ikke at have en nemkonto, udover at man ikke kan få negativ moms retur fx, er der så andre konsekvenser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

intet negativt - og du MAN i mange banker få tilknyttet CVR i dansk NemKonto og så måske gebyrer ved at modtage DKK hvis man gør det og ens kort vil ofte være et top-op kort og ikke alm visa eller master.

Derimod er jeg slet ikke enig i det er let - Det er i 2019 rent ud hundesvært at få en rigtig bank-konto i et land man ikke bor i. Hvis du tænker i revolut - N26  og den type - så er erhverv vel ikke gratis (ud over helt meget små erhverv/få transaktioner - revolut men de duer kun til CPR freelancere, da de ikke kan tilknyttes danske Nemkonto system som du var inde på - det kan alm banker som godt derimod - hvis de vil. Er det pytlille PMV uden moms - tja  så prøv revolut som CPR konto - 

Sig til når du har fundet en hundelet gratis udenlandsk erhvervskonto der fungerer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

intet negativt - og du MAN i mange banker få tilknyttet CVR i dansk NemKonto og så måske gebyrer ved at modtage DKK hvis man gør det og ens kort vil ofte være et top-op kort og ikke alm visa eller master.

Derimod er jeg slet ikke enig i det er let - Det er i 2019 rent ud hundesvært at få en rigtig bank-konto i et land man ikke bor i. Hvis du tænker i revolut - N26  og den type - så er erhverv vel ikke gratis (ud over helt meget små erhverv/få transaktioner - revolut men de duer kun til CPR freelancere, da de ikke kan tilknyttes danske Nemkonto system som du var inde på - det kan alm banker som godt derimod - hvis de vil. Er det pytlille PMV uden moms - tja  så prøv revolut som CPR konto - 

Sig til når du har fundet en hundelet gratis udenlandsk erhvervskonto der fungerer

vh John Hannover



Værsgo'

https://transferwise.com/gb/business/

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

.Transferwise kan godt være et bud. Jeg kender dem ikke, men er altid åben for nye muligheder. 

.

Vær forberedt på, at deres kommunikation kan være svær at forstå. Se f.eks. dette eksempel fra et svar de har afgivet på Trustpilot: 

Besvarelse fra TransferWise
18. sep. 2018
Hej Peter,

Tak for din seneste feedback til os. Sammen med teamet har jeg nu overset dine seneste overførsler hos os og forsøgt at forstå den oplevelse det du har haft som kunde. Det kunne have været en meget bedre rejse, jeg er enig i, at vi har rigeligt plads til forbedringer.

Vær venlig at acceptere oprigtige undskyldninger for forsinkelsen i overførsler og al den forvirrende proces det du skulle kom igem på grund af de ekstra verifikationstrin og al den ekstra dokumentation der var påkrævet. Nogle gange kan det være frustrerende og tidskrævende at tilfredsstille alle involverede sider og at have alle nødvendige dokumenter på plads på kortest mulig tid for at sikre sikkerheden for dine penge.

Vi er absolut nødt til at overholde vores partnere, men samtidig vil vi finde den mest effektive, organiserede og gennemsigtige måde at håndtere dine overførsler i fremtiden på.

Vi tager denne sag som en værdifuld lektion og vil arbejde hårdt i fremtiden for at gøre dine næste overførsler så glatte, som de burde være.

Med venlig hilsen.
.
.
.
Hvad mon "Vi er absolut nødt til at overholde vores partnere" betyder?
.
.
De to seneste indlæg på Trustpilot er negative:
Nick
2 anmeldelser
1 stjerne: Dårlig
23. okt. 2019

Du kan ikke være sikker på at pengene…

Du kan ikke være sikker på at pengene når frem når du bruger transferwise! Du har heller ikke samme bankgaranti som du har med en dansk bank, så vær helt sikker på at du kan undvære de penge du sender

.

.

Sebastian Malte
1 anmeldelse

1 stjerne: Dårlig
18. okt. 2019

PAS PÅ .

PAS PÅ .

jeg sendte penge og der er nu gået 4 dage og de siger at de skal lave sikkerheds undersøgelse.
og de kan ikke komme med svar om hvornår pengene de kommer frem.

 Nyttig 1
 Del
Besvarelse fra TransferWise
18. okt. 2019
Hi Sebastian,

We try to be as accurate as possible with our estimates on when we'll deliver your money. But sometimes, it can take a bit longer than we first thought. This can be for a few reasons, including:

- security checks we run to make sure your money is safe,
- other checks that all financial institutions, including TransferWise, must do.

Thanks for sharing your feedback with us, and do let me know if we can help you further.

Joao Marcos
TransferWise
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Transferwise er ikke en bank.

Jeg bruger dem tit og har aldrig oplevet problemer.

Der er den bedste og billigste måde til at overføre penge til udlandet, jeg kender.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har du prøvet Lunar Way?

De har ganske få krav for at få en erhvervskonto. 

Har ingen erfaring med dem og har ikke tjekket om de er billigere end dit tilbud fra Danske Bank

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)