Adresseløse forsendelser - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Adresseløse forsendelser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 21
Tilmeldt 23. okt 19
Indlæg ialt: 6

Skrevet 04-11-2019 kl. 13:11
Hej
Måske en af jer har et godt link eller ide til følgende:

Jeg står med en adresseløs forsendelse, som jeg skal have omdelt i et oplag på ca. 5-8.000 i Aarhus området og ca. 10-15.000 i Storkøbenhavn.
Det skal udelukkende være til kontorer/Erhverv. Altså IKKE butikker eller private.

Tidligere tog Postnord sig af denne opgave. Men for et år eller to siden stoppede de med denne service. Så nu er der stort set ikke rigtig nogle aktører på markedet. Der er ForbrugerKontakt / Distributon +, som står for en samlet udsendelse 30-40 gange om året i den pakning der hedder "Alt til erhverv".
Det gør de utvivlsomt rigtig godt. Men.... prisen er temmelig høj. Næsten 50% af hvad det koster at sende et adresseret brev med PP tryk.

Så - spørgsmålet er altså om der sidder en erfaren Amnio bruger, som måske selv har stået i samme situation og har fundet en løsning til fornuftige penge. Alternativt at man måske kan gå sammen om et eller andet, som kan få prisen ned.

Alle gode ideer og forslag modtages med kyshånd.

På forhånd tak / Birger
Amino-karma 85
Fra København
Tilmeldt 23. sep 13
Indlæg ialt: 29

Thomas H. Pedersen
Fra Mediagraphic, Mediagraphic Aps
Skrevet 05-11-2019 kl. 11:08

Hej Birger

FK distribution har nærmest monopol på markedet for uadresserede forsendelser. 

Jeg er medejer af Printbuy.dk, og vi bruger Bladkompagniet til direct-mail-kampagner for vores kunder. Stykprisen er højere, men din ROI er også meget højere. Du får langt bedre respons med direct-mails, altså adresserede forsendelser.

Anyway, Du kan evt. prøve at høre nogle skoler,  sportsklubber, foreninger, små lokalaviser mm. hvad de skal have for at klare opgaven. Jeg ved, at nogle lokalaviser bruger unge mennesker til uddeling af avisen, og derfor er de evt. interesserede i at uddele i de områder du har brug for.

Hovedstadens mediehus har samarbejde med FK distribution  til uddeling af lokalaviser, søndagsavisen mm.

Har du allerede fået dit materiale trykt? Og er det flyers, hæfter, kuverter? 

Jeg skal prøve at forhøre mig lidt rundt, om der er nogen, som kender til en god og billig løsning. Håber du kan bruge mit svar :)

Amino-karma 21
Tilmeldt 23. okt 19

BirgerC
Skrevet 05-11-2019 kl. 12:17

Hej Thomas

Tusind tak for din respons og forslag.

Min erfaring er dog, at mange af de nævnte (små lokalaviser, sportsklubber osv) ikke er så gode til at skelne mellem erhverv og private. Så derfor henvender de sig primært til private. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Du har fuldstændig ret i, at med Direct Mails er responsen noget større. Det benytter jeg mig også af p.t. og vil fortsætte med det.

Men i det aktuelle tilfælde er det fordi jeg vil prøve et nyt koncept af, som er mere onlinebaseret og derfor vil jeg prøve at måle på, hvor mange virksomheder der rent faktisk går ind på en bestemt webside, hvis de fysisk har fået en reklame i brevkassen.

Og lige netop til det brug vil jeg godt prøve at skyde bredt - velvidende forskellen på de forskellige måder at udsende på. 

Men vend endelig tilbage hvis du hører om noget.

tak

Amino-karma 85
Fra København
Tilmeldt 23. sep 13

Thomas H. Pedersen
Skrevet 05-11-2019 kl. 12:44

Det lyder spændende. Må man høre hvilket projekt, der er tale om?

Jeg vender tilbage :)

Amino-karma 85
Fra København
Tilmeldt 23. sep 13

Thomas H. Pedersen
Skrevet 06-11-2019 kl. 10:56

Hej igen Birger

Der er nok ikke andet for end, at du selv kontakter nogle skoler, sportsklubber, foreninger mfl. og hører om det er noget de kan hjælpe med.

Ellers kender jeg Jan Østberg fra Kanondistribution. De distribuerer til cafeer, biblioteker, turistinformationer, hoteller, medborgerhuse, uddannelsesinstitutioner mv. i København og Nordsjælland. Men konceptet er mest beregnet til kulturlivet. 
Det er ikke erhverv/kontor som du efterspurgte, men kan evt. hjælpe dig lidt alligevel :)

Amino-karma 21
Tilmeldt 23. okt 19

BirgerC
Skrevet 06-11-2019 kl. 13:26
Hej Thomas Tusind tak for gode input. Skal nok melde tilbage når / hvis jeg finder den helt rigtige løsning
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Diverse salg, marketing, PR & kundeservice
Besøg vores samarbejdspartnere :