Import fra Kina søfragt. - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Fragt, logistik, betaling & service "

Import fra Kina søfragt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 12
Tilmeldt 4. nov 19
Indlæg ialt: 3

Skrevet 04-11-2019 kl. 08:15

Hej alle sammen.

Jeg står og vil importerer maskiner fra Kina gennem Alibaba.

Jeg er dog i tvivl om jeg skal stå for fragten selv eller lade sælger gøre det. Sælger oplyser mig en pris på 1800$ til Ålborg havn. Det er ca halv pris af hvis jeg selv står for det. Nogle med erfaring om dette vil være en stor hjælp...

Andre indput, gode råd er velkomme.

På forhånd tak.

Hilsen Lars

Amino-karma 179.893
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.334
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 04-11-2019 kl. 14:44

pas på - der vil garanteret være store omkostninger for dig når varen ligger i Ålborg havn - til fortoldning og videre spedition

vh John Hannover

Amino-karma 1.948
Tilmeldt 20. maj 07
Indlæg ialt: 547

Sam50
Skrevet 04-11-2019 kl. 16:36

Prøv at søge på fragtfælden,der blev skrevet om dette tidligere på amino.

Amino-karma 45.520
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 11.068

Ravn
Skrevet 08-11-2019 kl. 09:15

Som andre skriver kan det blive en rigtigt dyr fornøjelse at få sælger til at forstå fragten. I øvrigt giver det ikke nogen mening af fragte til Ålborg havn.

Du skriver at hvis du selv skal forstå fragten koster vil det koste det dobbelte af 1800 USD - Det lyder umiddelbart af en høj pris - hvor meget gods er der tale om ? Hvem har du fået priser fra ?

Håber i øvrigt at du har står på div. regler vedr. import af maskine f.eks krav til CE godkendelse osv.

Amino-karma 12
Tilmeldt 4. nov 19

Revsbech82
Skrevet 08-11-2019 kl. 21:01

Hej.

Tak for svar.

Det er en 40 HQ container... Alt hvad jeg laver pt er overvejelser samt forberedelser. Jeg kender til CE og ved det kan give problemer... Jeg har undersøgt sø fragt som ligger på 20-30.000 kr FOB. Så er lidt forvirret over de tilbyder 1800$ og til Ålborg.. Må indrømme jeg er ikke på nogen måde tryg ved dette men jeg kan se maskinerne i Europa samt Dk.

En anden ting som forvirrer mig hvorfor kan man se det samme produkt flere hundrede gange på Alibaba? De viser en ting med 20 forskellige priser?

Hilsen Lars.

Amino-karma 12
Tilmeldt 4. nov 19

Revsbech82
Skrevet 08-11-2019 kl. 21:04

👌

Amino-karma 45.520
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 11.068

Ravn
Skrevet 08-11-2019 kl. 22:18

Revsbech82:
Så er lidt forvirret over de tilbyder 1800$

Det skal du ikke være for det er fup og svindel. Du vil blive præsenteret for en meget stor ekstra regning fra den speditør der håndtere godset i Danmark. I speditør branchen kaldet det  kickback.   https://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx

Prøve at få et tilbud fra nogle seriøse speditør i DK som har kontor i Kina. f.eks  PrimeCargo, DVS, Hapag-lloyd som alle vil kunne klare opgaven, få et skriftligt tilbud med en "All in pris" frem til din adresse. Så får du ingen økonomiske overraskelser.

Revsbech82:
Må indrømme jeg er ikke på nogen måde tryg ved dette men jeg kan se maskinerne i Europa samt Dk.

Fordi du kan se maskinerne i Europe er det absolut ikke ensbetydende med at de overholder gældende regler.  Uover reglerne bør du også tænke på maskinens kvalitet - den er ofte er dårlig,  ligesom reservedele kan blive et problem i fremtiden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Fragt, logistik, betaling & service
Besøg vores samarbejdspartnere :