Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler kvittering, kan jeg selv lave den?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Og har lige købt en ny vogn til min virksomhed via guloggratis. Vognen kostede 4000kr.

Jeg fik selvfølgelig ingen kvittering. Kan jeg lave en kvittering og trække beløbet fra i mit regnskab? Uden moms selvfølgelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00

Jeg tror egentlig, at det er meget godt forklaret her: https://www.d-i-f.dk/2011/05/04/ingen-bilag-intet-fradrag-1034/

Du kan altså med andre ord godt lave et udgiftsbilag selv, men du skal ikke lave en falsk kvittering.

Næste gang bør du huske at bede om et eller andet form for bevis, Evt havde en skabelon til et salgsbevis med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02

Den med erstatningsbilag er nu ikke god til en bil til 4000 kr. Det er noget man bruger hvis et små bilag bliver væk og man ikke lige kan bruge en formiddag på at få et nyt

Jeg tror nemt du kan få problem med skat. Hvad er grunden til du ikke kontakter sælger, som du da må kende navnet osv på, for bilen må jo skulle omregistreres - og beder om en kvittering?

Alternativt i alle fald - annoncen - omregistrering - betaling som du altså ikke bare bør foretage kontant - men hvis - hvor kom de 4000 kr så fra osv - - alt det må du så som minimum finde frem - men bedst er da at kontakte sælger og bede om kvittering, og så skal man også være klog, og betale sådanne ting til 4000 kr via netbank som bevis

Går ud fra gulpladebil og du da i det mindste kender sælger ??

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)