Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daytrading i ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har levet udelukkende af at daytrade aktier i et stykke tid og gør det fortsat. Nu har jeg besluttet mig for af skattemæssige årsager at oprette et ApS hvori handlen skal foregå.

Så vidt jeg kan forstå er det smart at oprette 2 ApS'er: et holding-selskab og et aktivt selskab, med hvad med fx moms-registrering? Den eneste indtægt jeg vil komme til at have er fra mine handler, hvor der ikke er moms på, så er det overhovedet en fordel for mig at blive moms-registreret?

Af omkostninger forventer jeg stort set kun at have renteudgifter og udgifter til PC, internet, mm.

Jeg er klar over at jeg skal have en revisor, men hvad koster det, og er der andet jeg skal være opmærksom på ved valget af denne?

Jon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Hej JonF,

Prøv og sendt Peter en mail, så vil jeg tro at du vil kunne få al den assistance der du har brug for…

Han findes her > http://www.ppconsult.eu/

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:03

Din aktivitet i Aps'et er ikke momspligtig - der er derfor ikke moms på dine salg og ikke fradrag for moms på dine køb (viskelædere til dit porteføljemanagementsystem fx). Der er nemlig kun fradrag for købsmoms vedr. ting der vedrører momspligtig aktivitet. Hvis du bliver momsregistreret er det eneste der kommer ud af det altså en nul-angivelse hvert kvartal/halvår. Så ingen grund til det.

Hvorfor skal du have revisor? Det kommer an på din virksomhed.

Kan det virkelig betale sig med de to Aps'er? - at konvertere aktieindkomst til selskabsskat af overskuddet + aktieindkomst af hævninger? Det kan din revisor nok hjælpe dig med.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:16

Enig. Jeg kan slet ikke se formålet med at have et holdingselskab i denne situation. Et holdingselskab kan være en fordel hvis man vil gøre det underliggende selskab salgsbart, herunder have mulighed for at sælge aktierne i dette selskab skattefrit efter 3 års ejertid. Man kan vel dårligt forestille sig at det kan komme på tale at sælge et selskab bestående af en portefølje af anparter. Så vil man i stedet sælge anparterne hver for sig, og derved opnå skattefriheden efter 3 års ejertid.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:53

Dét ApS du har aktierne i, er jo praktisk talt et holding selskab, så du kalder det blot Holding ApS, og vupti så har du et holdingselskab :) 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:18

Lige præcist: Så kort kan det skrives.

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 15:55

Jeg overvejer stadig hvilken selskabsform og -konstruktion der er mest hensigtsmæssig. Især spørgsmålet om næring eller ej er meget vigtigt, og desuden om denne næring kan smitte af på mig og/eller et evt mellemled i form af et holdingselskab. Jeg vil jo gerne kunne trække udbytte ud hvert år til 28%...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:07

JonF:

Jeg overvejer stadig hvilken selskabsform og -konstruktion der er mest hensigtsmæssig. Især spørgsmålet om næring eller ej er meget vigtigt, og desuden om denne næring kan smitte af på mig og/eller et evt mellemled i form af et holdingselskab. Jeg vil jo gerne kunne trække udbytte ud hvert år til 28%...

Du bør ikke kunne klandres for næring, hvis du holder dine investeringer i "Jon Holding ApS". Der er mange mennesker som investerer via et ApS, og så længe du kalder det for "holding" er det jo selskabets hovedaktivitet.

Jeg forventer selv at stifte et holding ApS indenfor de næste par måneder... 

Tilmeldt 1. Mar 08
Skrevet kl. 16:18

Ikke næring?!?

Hvis selskabet ikke laver andet end at daytrade, så kommer det vel ind under ABL §17 eller hvad?

Hvis det ikke er næring, så vil jeg da hellere handle i eget navn og så slippe med 45% af sidste krone.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:26

Nu ved jeg ikke hvad du forstår ved daytrading men der skal rigtig meget til før vi kan begynde at tale om næring. Modstykket hertil er jo portefølje-pleje. Det er fløjtende ligegyldigt i den sammenhæng om man kalder det et holdingselskab, invest o.l.

Dine sidste bemærkninger forstår jeg ikke. Hele ideen i selskabstankegangen er jo at man har en indbygget skatteudskydelse så længe pengene står i selskabet og derved kan investere de skattekroner som man ikke betaler her og nu.  Dvs. at der svares en skat på 25% eller 0 hvis du holder aktierne i mindst 3 år.

Selve skattebesparelsen fremkommer ved at man tager pengene ud løbende til 28% udbytteskat. Tager man derimod hele provenuet ud med det samme samtidig med at man sælger indenfor 3 års ejertid er det faktisk en dårlig forretning fordi der svares 25% selskabsskat + 45% af de resterende 75%.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)