Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Københavns Sydhavn: Flowrider

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-bruger.

Hvorfor ikke søge ud i Københavns Sydhavn med din nye virksomhed? Det bliver en helt ny bydel i løbet af de nærmeste år, så spring med på bølgen. Det er tanken at bydelen skal blive en livlig oase - med grønne kiler & blå kanaler. 

Hvis du i længere tid har drømt om at stable et aktivitets-/kulturprojekt på benene, så synes jeg, at du skal gøre det i Sydhavnen. De nye rammer kalder på nye aktiviteter og nye kulturrum. Jeg synes eksempelvis at 'thrill' vandsport ville være et interessant emne for en driftig Amino-bruger at gå i gang med...

Københavns Kommune taler om en 'vandby', så hvorfor ikke arbejder videre med idéen.

Se http://www3.kk.dk/Aktuelt/Presseinvitationer/2004/Ny%20vandby%20Sydhavnen.aspx

Uddrag 

Den nye bydel i Sydhavnen med op til 5.000 nye boliger placeret ved vandet giver mulighed for at skabe et unikt kulturliv og bymiljø med boliger og erhverv, som er inspireret af de smalle huse langs kanalerne på Christianshavn og i Amsterdam.

Bydelen skal have en skole og institutioner m.v. Visionen er at skabe et helt nyt koncept, der integrerer skole-, idræts- og kulturfaciliteter og skaber overraskende sammenhænge, hvor vandet inddrages på helt nye måder.

Københavns Kommune taler også om andre projekter som White Water Kanal (Rafting)

Se http://www2.kk.dk/of/dagsorden.nsf/f7d3c5720345d144c125685c0043b371/dad78f79b5d2836fc125711f0049e607/$FILE/Bilag%202_0.pdf 

Uddrag

White water anlægget er en kunstig kanal, som simulerer forholdene på en flod, hvor vandet løber med høj fart. Derved skabes et sted, hvor man kan lave white water rafting m.v.
Der eksisterer ikke lignende anlæg i Danmark. Det er oplagt at placere anlægget ud til havvand, fordi det æstetisk passer bedst sådan, og fordi man ellers skal bruge grundvand, som fordyrer projektet. Det optimale anlæg er på omkring 40.000 kvadratmeter, og indeholder bl.a. to baner, hvor
den længste er på 420 meter. Et mindre anlæg er på ca. 20.000 kvadratmeter.

I forlængelse af disse projekter (det er vigtigt at notere sig at det kun er idéer fra kommunen! det er ikke nødvendigvis budgetteret og bliver det muligvis aldrig), så synes jeg at en driftig person bør undersøge muligheden for at skabe projekter af denne karakter, men i mindre skala.

Jeg har konkret tænkt på en Flowrider installation, som endnu ikke findes i Danmark. Den kunne placeres et sted i området indkrænset af Kalvebod Brygge, Sluseholmen og Islands Brygge. En Flowrider installation fungerer som en surf-maskine (se videoen - ellers er det svært at forklare). Den danner en stærk strøm opad bakke, hvorfor man kan surfe på strømmen af vand.

Man kan læse mere om Flowrider på

http://www.adrenalinastore.com/flowrider.cfm (Flowrider video) 

http://flowrider.com/ (Producents hjemmeside)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med støtte til et projekt som Flowrider, men det stemmer fint overens med Kommunens egne planer (jeg ser ikke den store forskel fra et Whiter Water Kanal).

Jeg tror endvidere at det kunne blive et hit hos de unge. Hvor mange har ikke drømt om at surfe? Nu kan man prøve det på en eftermiddag i byen. Jeg er sikker på at man med de rigtige folk bag projektet kunne lave en rigtig god forlystelse. 

Jeg ved at projektet er et af de større, men jeg er sikker på at nogle Amino-brugere har kontakterne, og økonomien i orden, så måske nogle har mod på at blive ejer af et aktivitetscenter med hovedattraktion surfing? 

PS: Hvis du er interesseret i Flowrider til din egen baghave, så sparer jeg dig e-mail'en.

Currently the basic equipment package price for a FlowRider® 2000 (single wave) is EURO 475,000, for a FlowRider® 3000 (double wave) it is EURO 645,000. These prices do not include shipping and installation costs as well as taxes, duties, fees and other local services that might be required for the construction, approvals, etc. Shipping and installation of the equipment package can be budgeted with approx. EURO 60,000 to EURO 75,000 depending on model, location and project specific circumstances. Further required for the installation will be an appropriate pool structure, electrical connection and a filtration system according to the local code.

Jeg håber at nogle har mod på idéen. Jeg håber i hvert fald at se én Flowrider i Danmark - og meget gerne i København.  

Awacs 

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Awacs, Jeg synes det lyder som en fantastisk ide og havde faktisk overvejet det selv. Må man spørge hvor langt du er med planerne?? Mvh. Bobs
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)