Fragt, kopimøbler fra Kina, dansk told. - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Innovation & Vækst

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Import & Eksport Hjælp - Få den her "

Fragt, kopimøbler fra Kina, dansk told.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 45.570
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 11.079

Ravn
Skrevet 13-10-2019 kl. 21:19

OliverMorgan:
De kan destruere varen og man kan få en bøde. (Som privatperson)

Det kommer så sandelig an på om rettighedshaveren stævner dig, det kan blive en meget dyr fornøjelse.  

OliverMorgan:
Ja Kineserne bryder ophavsretten, men det gør altså ikke køberen til en tyv. Få lige styr på termerne.

Det gør jo stadigvæk importøren kriminel ;-)  frem for at belære andre bør du nok selv få styr på din manglende viden.

Amino-karma 179.967
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.348
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 13-10-2019 kl. 21:29

OliverMorgan:

Hej John 

Altså, nu er det jo ikke mig der "stjæler" uanset hvordan du vender og drejer det. Så ville man jo blive straffet for tyveri, hvilket ikke er tilfældet.
Det helt lovligt at bestille de samme "stjålne" møbler fra et Eu land. De samme møbler er produceret i Kina. 

Mvh

hæler om du hellere vil. Er møblerne produceret i EU så er der ingen told og derfor har man ikke gjort det ulovligt at købe men producenten i Europa vil jo omg blive retsforfulgt. - der er ikke mulighed for kontrol da der ikke er told.

Du kan jo kalde det hæler hvis det er smukkere men du medvirker jo i høj grad til at nogen stjæler andre rettigheder, skide usympatisk i mine øjne. Rettigheder er det ikke bedre at stjæle end så meget andet. Derudover må jeg også erkende, at jeg slet ikke fatter man vil smykke sig med noget falsk, uanset fake rolex eller fake møbler - men-  det er ulovligt fra Kina og giver bøde og destruktion - netop fordi der er en told som i høj grad skal kontrollere de ting de nu en gang kan herunder let designer møbler normalt (og ofte ure)

vh John Hannover

Amino-karma 203
Tilmeldt 4. apr 18
Indlæg ialt: 60

OliverMorgan
Skrevet 13-10-2019 kl. 21:55

Hvor har jeg nævnt noget om at jeg vil sælge? Hvis jeg ikke har nævnt det, så kan jeg da godt forstå det er dumt at bruge tid på det, men det valgte du jo så selv.

Og det andet har du valgt ikke at kommentere på. Det er også fint, det må vel betyde at du godt selv kunne se du var lidt gal på den?

Om jeg arbejder gratis? Hvorfor? Du behøver ikke prøve at smøre det etiske gejl af på mig. Det er ikke mig der har gjort det lovligt at kunne importere kopivarer og så længe det ikke er ulovligt, så kan du prædike et andet sted sveske.

Amino-karma 179.967
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 39.348
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:11

OliverMorgan:

Hvor har jeg nævnt noget om at jeg vil sælge? Hvis jeg ikke har nævnt det, så kan jeg da godt forstå det er dumt at bruge tid på det, men det valgte du jo så selv.

Og det andet har du valgt ikke at kommentere på. Det er også fint, det må vel betyde at du godt selv kunne se du var lidt gal på den?

Om jeg arbejder gratis? Hvorfor? Du behøver ikke prøve at smøre det etiske gejl af på mig. Det er ikke mig der har gjort det lovligt at kunne importere kopivarer og så længe det ikke er ulovligt, så kan du prædike et andet sted sveske.

ved så ikke hvem du svarer. Jeg taler i alle fald ikke om salg - jeg taler om at det er ulovligt til eget brug at importere kopivarer fra uden for EU. At du ikke kan forstå det viser vel mest om dig selv ikke  Det er IKKE gjort lovligt det er ULOVLIGT at importere kopivarer fra Kina - meget længere er den jo ikke https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og-rettigheder/koeb-af-varer-og-ydelser/kopivarer/regler-for-koeb-af-kopivarer/  At det så også er elendig moral at ville være hæler af stjålne designrettigheder - det preller nok af på dig.

vh John Hannover

Amino-karma 3.846
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14
Indlæg ialt: 840

Arne
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:19

Hej Oliver.

Jeg vil ikke belære dig om de legale aspekter i det du har gang i (det har andre gjort og du kan og vil hverken forstå det).

Jeg vil blot sige til dig, at det virker utroligt low class bevidst at købe kopivarer. Hvis du ikke har råd til originalen, bør du gå i JYSK til du har råd til den ægte vare. Nu kender jeg ikke til de møbler du vil importere, men der kan endvidere være et sikkerhedsaspekt i det; https://www.bt.dk/udland/populaert-ikea-moebel-tilbagekaldes-efter-tre-doede-boern-naegter-at-traekke-det-ti

Amino-karma 203
Tilmeldt 4. apr 18

OliverMorgan
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:25

Hvorfor kommenterer du så? 

Amino-karma 3.846
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14

Arne
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:27

Jeg nyder at fortælle low class pøbel, at de er low class.

Amino-karma 203
Tilmeldt 4. apr 18

OliverMorgan
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:29

Du ka sgu selv være Low Class Arne Wink   

Amino-karma 3.846
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14

Arne
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:30

Sygt comeback alligevel. Jeg er rystet i min grundvold.

Amino-karma 203
Tilmeldt 4. apr 18

OliverMorgan
Skrevet 13-10-2019 kl. 22:31

Det er ikke et comeback. Ellers noget? Er du sur nu Arne?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Innovation & Vækst er venligst sponseret af:

Import & Eksport Hjælp - Få den her
Emner Svar
Historiske valutakurser
Nyeste indlæg af Jacob Rohde , den 13-05-2011 kl. 08:51 1, 2
5
EU Momsnummer validering
Nyeste indlæg af Anonymous , den 20-08-2011 kl. 17:07 1, 2, 3, 4, 5
20
Eksport af hårdttræ til USA
Nyeste indlæg af Ravn , i dag kl. 07:50 1, 2, 3
12
Import / Levering
Nyeste indlæg af dennissbh , i går kl. 16:43
2
Leverandør af glas artikler
Nyeste indlæg af FarD , den 13-11-2019 kl. 23:55
0
Told ved eksport af varer (fremstillet i Danmark) til Taiwan?
Nyeste indlæg af Pythonrap , den 30-10-2019 kl. 12:37
3
Dug, badeforhæng og sengetøj producent
Nyeste indlæg af Rabia , den 21-10-2019 kl. 21:59
0
Registrering som importør.
Nyeste indlæg af Ravn , den 20-10-2019 kl. 20:17 1, 2
7
Hjælp til billig fragt fra Kina
Nyeste indlæg af Ravn , den 20-10-2019 kl. 14:48
4
Fragt, kopimøbler fra Kina, dansk told.