Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt, kopimøbler fra Kina, dansk told.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal købe to kopimøbler fra Kina. De siger at de kan levere til København, men at jeg selv skal sørge for:

"Hi, we only could help you delivery to the latest port in your local city, you need to arrange customs clear and pick up goods by yourself, and charges at the port of your local city paid by yourself."

Hvad mener de med det? Jeg går ud fra at jeg skal kontakte et firma som står for det, men hvordan ved det firma hvornår varerne er ankommet? Jeg tænker at møblerne ankommer i en container sammen med en masse andet af andre har bestilt og det så bliver unloaded? Eller står det og venter i containeren indtil det bliver hentet af dem man har bestilt?

Og hvordan med tolden. Der kan være komplikationer i forhold til kopimøbler, nogen der har erfaring med det? Bliver alle kasser åbnet og tjekket eller kan man være heldig?

Mvh Oliver


Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

import af kopivarer er jo ulovligt, salg er også

når tolden fanger det sidder du i saksen og får en mega bøde

det han skriver er at du selv skal betale for havne/lager udgifter ifb afhentning.

det er en rigtigt dårlig idet, det kan komme til at koste dig dyrt.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan


Jeg ved godt der en risiko forbundet med det. Jeg prøver at finde ud af hvor stor den risiko er. Jeg har før købt et kopimøbel fra Kina før uden at der skete noget, så det kan jo lade sig gøre.

Hvad mener du med import? Jeg er jo ikke et firma som vil sælge videre. Desuden er det ikke ulovligt at købe kopivarer fra f.eks voga.com og lignenede sider. Ydermere er det heller ikke ulovligt at sælge videre til venner og familie. Jeg har læst en del op på det, men hvis du har et link der siger noget tar jeg gerne imod det :) 

Du skriver også "når" tolden fanger. Vil det sige at de tjekker alt som kommer i gennem? Det er vel det du mener når du skriver "når"?

Jeg ved godt han mener at jeg skal betale for resten af processen fra det ankommer til havn og hjem til min privatadresse, men hvem kontakter man? Hvad hedder det?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person



Det er ikke ulovligt at sælge kopivarer videre til sine nærmeste som er venner og familie. Det står der hvis du laver en google søgning. MEN jeg skal heller ikke sælge noget videre. Det er til mig selv.

Det er til eget forbrug. Det drejer sig om 2 stole.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke tilladt at importere kopivarer (importere = fra uden for EU) til eget forbrug heller. Du må have noget med i en rejsetaske eller et enkelt ur på armen, men du må ikke få tilsendt kopivarer

told skal som udgangspunkt destruere varen og give original indehaveren af designretten besked + bod til importøren - privat eller ikke https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/snyd-og-bedrag/kopivarer/ og https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/kopivarer-er-det-lovligt  og masser af andre links

Du synes bare at ville vide vor stor risiko der er ved at stjæle-  hvor ofte man opdages. Kopivarer er varer hvor nogen har stjålet et design andre har retten til - rent tyveri - og det kan da ikke være din mening her på amino at bare ville vide hvor stor risiko er for at blive opdaget når man stjæler?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person


Hej John 


Altså, nu er det jo ikke mig der "stjæler" uanset hvordan du vender og drejer det. Så ville man jo blive straffet for tyveri, hvilket ikke er tilfældet.
Det helt lovligt at bestille de samme "stjålne" møbler fra et Eu land. De samme møbler er produceret i Kina. 


Mvh

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :



Jeg tror du tænker nye varer man sælger videre som er det en forretning. Hvis jeg har en gammel kopi stol jeg gerne vil sælge må jeg gerne sælge den til familie eller venner, men ikke på dba eller lignende. Men jeg skal heller ikke sælge noget, så det behøver vi heldigvis ikke diskutere længere.

Tyveri af ophavsret? Som jeg lige har nævnt, så er det fuldt lovligt at bestille kopier fra england eller Irland, da de med i EU (endnu)
Bestiller min udenfor EU, så kan det have konsekvenser ja. De kan destruere varen og man kan få en bøde. (Som privatperson)
Ja Kineserne bryder ophavsretten, men det gør altså ikke køberen til en tyv. Få lige styr på termerne.


Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har tydeligvis ikke læst det link, jeg satte ind. Du må ikke engang forære det væk, heller ikke som privatperson. Bestil for himlens skyld i Kina, og få det beslaglagt i tolden med de økonomiske konsekvenser, det har. Jeg vil ikke bruge mere tid på denne tråd, du er tydeligvis uden for pædagogisk rækkevidde. Bare lige et spørgsmål: Arbejder du selv gratis?

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)