Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Search Console vs "Google": Indeksering af links

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude

Jeg håber, at der sidder en skarp SEO mand, der kan forklare mig forskellen på følgende:

Jeg har nogle links, som jeg sagtens kan finde ved at søge på URL'en i Google fx "url.dk/link". Det dukker op med den eksakte URL i Google.

Men inde i Google Search Console kan jeg ikke finde domænet under links.

I min optik burde 2 ting hænge sammen, men det gør det jo så tilsyneladende ikke. Det drejer sig om en håndfuld links i alt.

Nogle, der kan give et svar på dette? :)

Mvh.

Gloove.dk

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mmmm. Du kan altid lave en site:domæne-navn.dk Google søgning for at se hvor mange af dine sider der er indekseret. I Google search console kan du bl.a. tjekke at dine links bliver indekseret ordentlig og der ikke er nogle fejl. Hertil skal du sikre dig at dine sitemap bliver uploadet korrekt og din robots.txt fil er sat op til at indekser (tillade crawl) af de sider som netop skal fremgå af søgeresultater.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du "ikke kan finde domænet under links". Har du sikret at du under "Add property" har tilføjet både med http(s) og www ("All URLs across all subdomains (m., www. ...)")

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 13. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gloove

Du har helt ret i, at det burde hænge sammen, men faktum er, at det gør det desværre ikke. Som udgangspunkt vil man sige, at et link er indekseret, når du kan finde det via site search "site:" i Google. Dog kan det være, at dit link samtidig er gemt langt væk på en side og deraf ikke fremgår af search console. Hvis du meget gerne vil have det vist i GSC også, kan du bruge en billig indekseringsservice eller selv lave sociale pings eller eksterne links til siden.

Anyway... Hvis linket kan findes via site: i Google skal det nok give værdi :)

God aften!

/ Marc

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk, hvor du kan finde det bedste gratis regnskabsprogram til små virksomheder.

Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marc

Ja, det burde jo hænge sammen - Google kan jo finde det, og så alligevel ikke. Det er modstridende signaler. Jeg håber da, at de stadig tæller med i "SEOen". :)

Mvh.

Gloove.dk

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal lige siges, at der er tale om eksterne links til min side. Altså fx et link fra "xxx.dk" til min side, som jeg kun kan finde via eksakt-URL-search, men ikke via GSC.

Mvh.

Gloove.dk

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Google viser kun nogle af dine indgående links i GSC. Det er derfor ganske almindeligt at der mangler en del selv om siderne er indekseret.

Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Seoplus

Okay - det var da egentlig besynderligt. Google burde da vise det fuldkomne billede i deres egne analyseredskaber, ellers kan det jo let så tvivl om deres andre også viser et unøjagtigt billede. :)

Mvh.

Gloove.dk

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gloove.dk:
Okay - det var da egentlig besynderligt.

Det har aldrig været Googles hensigt at hjælpe os med at manipulere med deres søgeresultater.

Jeg vil tro det er derfor at de ikke viser alle indgående links og ikke gruppere efter kvalitet.

Har du få indgående links af tvivlsom kvalitet, bliver disse ofte udeladt.

Men har du mange spam links bliver de vist som en advarsel. 

Her er hvad du bør undgå: https://support.google.com/webmasters/answer/66356 :-)

ahrefs.com er et bedre værktøj til analyse af både dine og dine konkurrenters indgående links.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)