Virksomheds registrering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 19
Indlæg ialt: 5
niklaswinther Skrevet 11-10-2019 kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg skriver fordi at jeg har fået oprettet min enkeltmandsvirksomhed.. Mit spørgsmål hertil er om jeg gerne må registrere virksomheden selvom den ikke er aktiv endnu og ikke har indtægt. Pt er jeg igang med at skaffe kapital og inventar til lager m.m. Kan man det? lige nu bruger jeg cvr-nummeret til bogføring af købte varer og logo osv. På forhånd tak
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 11392
Ravn Skrevet 11-10-2019 kl. 08:39

niklaswinther:
Mit spørgsmål hertil er om jeg gerne må registrere virksomheden

Hvad mener du med det, ud fra det du skriver lyder det jo til du allerede har et CVR nr?

Fra København S
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2221
Jørgen Kirkegaard Fra  StaticData og KirkegaardLive ApS Skrevet 11-10-2019 kl. 12:42

Firmaet er jo aktivt, når du har aktiviteter i det, så bare kør løs. Husk at blive momsregistreret, hvis du ikke er det, så du kan fratrække momsen på dine indkøb.

Med venlig hilsen Jørgen Kirkegaard

Virksomhedsrådgiver, især opstart med f.eks. regnskab.

Nyt: Har overtaget www.regnskabsguiden.dk

Nyt: Vi tilbyder kvalificeret juridisk hjælp til GDPR GDPR GDPR.

VM i Access og undervisning. Klimatosse.

(I frititden sælger jeg værdipapirdata gennem StaticData, det er en anden ting :-D)

Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 40876
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 11-10-2019 kl. 13:17

niklaswinther:
Hej. Jeg skriver fordi at jeg har fået oprettet min enkeltmandsvirksomhed.. Mit spørgsmål hertil er om jeg gerne må registrere virksomheden selvom den ikke er aktiv endnu og ikke har indtægt. Pt er jeg igang med at skaffe kapital og inventar til lager m.m. Kan man det? lige nu bruger jeg cvr-nummeret til bogføring af købte varer og logo osv. På forhånd tak

ja det er jo sådan man starter og så længe hele formålet er at FÅ indtægt, så må man naturligvis have udgifter til senere at få den indtægt

Du kan med fordel nok for små penge skaffe e-bogen (eller paperback) om personlig virksomhed https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html den tager dig igennem det meste du behøver - letlæst og siden som opslagsbog

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Oct 19
niklaswinther Skrevet 12-10-2019 kl. 03:31
Hej Jørgen. Hvordan fratrækker man moms fra købene jeg har lavet?
Tilmeldt 9. Oct 19
niklaswinther Skrevet 12-10-2019 kl. 08:27

Så når vi skal indberette til skat, så vil jeg kunne få noget af det tilbage jeg har invisteret?

Tilmeldt 9. Oct 19
niklaswinther Skrevet 12-10-2019 kl. 08:30

Hej igen Jørgen. Jeg er med på nu hvad du mener med at fratrække moms :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af:
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere