Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkergebyrer og rentesats

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender reglerne for max. kr. i rykkergebyr og max. procent for påligning af renter? Renteudgifter - hvordan beregner man typisk dem, f.eks. pr. løbende måned eller pr. påbegyndt måned?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:45

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 23:56

Tak for svar.

Har lige tjekket linket og kan godt se det med de 100 kr. i rykkergebyr. Men jeg syntes ikke jeg kan læse noget om hvad renteprocenten må være og hvordan den skal beregnes. Ved du tilfældigvis mere om det?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:17
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:28

Dette er jo så for B2C, ved B2B sætter du selv taksterne, bare du husker og skrive dem i dine forretningsbetingelser og på dine fakturaer og rykkere.

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 18:47

OK.

I dette tilfælde drejer det sig om B2B.

Vil det så sige, at det vil være ok, at tage f.eks. kr. 125,- pr. udsendelse af rykker og f.eks. 2% i rente pr. løbende måned?

Er der regler for hvor lang betalingsfrist man skal give når man sender 1. rykker (og efterfølgende) - eller er det ok, at skrive: "skal være registreret på min konto senest om 3 dage". Vi har med en kunde at gøre som konstant trækker alle betalinger i langdrag og jeg vil mene, at det ender som en incassosag. Er bange for at gøre noget forkert, så jeg bliver fanget på det forkerte ben i en evt. retsag. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:01
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:38

Max. 100,- og der skal være 10 dage imellem rykkerne. Du bestemmer selv og den skal sendes til inkasso efter 1. rykker, men det er ikke normal procedure. Du må max. opkræve rykkergebyr 3 gange, men renterne bliver ved med at påløbe indtil sidste krone er betalt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)