Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til Stellar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en revisor har lavet årsregnskab og skriver at årets resultat bliver xx kr. og at det skal overføres til årets driftsresultat. Skal jeg så fysisk bogføre denne postering - mener at systemet (Stellar) selv sørger for dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09

Jeg tolker dit indlæg på den måde at årets overskud bliver i selskabet.

Så skulle du kunne se det på egenkapitalen i statusopgørelsen…

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18

Normalt plejer systemerne at være sat op til, at resultatet automatisk bliver posteret på

egenkapitalen ved en årsafslutning..

Prøv at kigge checke din status(trykt regnskab) over til status i Stellar.

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:06

Mange tak.

Kan I også hjælpe med følgende:

Det drejer sig om årsregnskab for 2006.

Revisor har bedt om at få lavet nogle efterposteringer - dateret f.eks. 31/12-06, 28/6-06 o.s.v. Jeg har ifm. oprettelse af nyt regnskabsår 2006/07 sagt ok for at der kan efterposteres tilbage til 1/1-06. Jeg har bogført posteringerne på de af revisoren nævnte datoer, men nu hvor jeg er kommet ind i 2008 og vil lave en balance for 2007 er det ligesom om, at der er gået et eller andet galt.

Når jeg laver et kontokort på min varesalgskonto for perioden 010107-311207 viser det  at der er solgt for f.eks. 500.000. Når jeg laver en balance for samme periode, står der en anden saldo ud for varesalg - i dette tilfælde er beløbet 100.000 større end det beløb der fremgår af kontokortet. Jeg tror at det måske kan hænge sammen med nogle af de efterposteringer revisoren har bedt om, men er ikke sikker for jeg forstår simpelthen ikke hvad der kan være sket.

Har I en idé?

Hvilken betydning vil det få hvis efterposteringerne istedet blev bogført med datoen 1/1-07?

Og kan det have en betydning at regnskabet for 2006 er lukket, men at der er givet lov til efterposteringer?  

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Hej!

Er der spærring af periode på den afsluttede periode?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)