Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af hvilken del? og hvor meget.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey ja det er typisk med de skatte ting. De skal ikke være for lette at gå igang med for "dødelige" mennesker *g*

Angående din sidste kommentar, så betaler mine kunder for fragt fra mig til dem. Har lavet en god aftale med min leverandør af sko, at der er gratis levering fra dem til mig hvis der bliver købt x antal sko af gangen. :)

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Så er du jo godt dækket ind Søren.

Man kan sige at de omkostninger du har på transport bliver nulstillet af dine kunder – men du skal stadig posterer dem.

Held og lykke med geschæften… Smile

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:23

Hvis din personlige indkomst stiger 232,79 for hvert par sko du sælger, så vil din skat stige med 'marginalskatten' af dette beløb.

Marginalskat: http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1292.html

D.v.s. - afhængig af dine skatteforhold iøvrigt - betaler du 43, 50 eller 63% af overskuddet i skat. Da du har fultidsarbejde, så er det nok mindst 50%

Der er et par krøller:

o Din gennemsnitlige samlede skat efter dit fultidsarbejde er mindre, men det må ikke forlede dig til at tro at den 'hårde' beskatning pålægges specielt dit skosalg. Du kunne lige så godt udskifte en ugentlig arbejdstime i dit fultidsjob med eet salg af sko om ugen. Hvis du så senere ville tjene mere og gå tilbage til fuldtid, så var det den ekstra time du ville opfatte som 'hårdt beskattet'

o Du har givetvis udgifter alligevel. Telefon, internet, emballage, undtagelsvis levering o.s.v. og du løber en risiko (får leveret sko du ikke kommer af med af en eller anden grund). Men det er en god idé at starte med en sådan lille 'sandkasse' - så finder du ud af det uden at løbe den store risiko.

Bjarne:  er du gift med Peter - revisor? Det er et godt råd at henvise til kompetente folk, men det kan også være et godt råd (specielt for andre senere læsere) at forsøge at besvare spørgsmålet direkte.

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:28

henrikkrebs:

Hvis din personlige indkomst stiger 232,79 for hvert par sko du sælger, så vil din skat stige med 'marginalskatten' af dette beløb.

Marginalskat: http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1292.html

D.v.s. - afhængig af dine skatteforhold iøvrigt - betaler du 43, 50 eller 63% af overskuddet i skat. Da du har fultidsarbejde, så er det nok mindst 50%

Der er et par krøller:

o Din gennemsnitlige samlede skat efter dit fultidsarbejde er mindre, men det må ikke forlede dig til at tro at den 'hårde' beskatning pålægges specielt dit skosalg. Du kunne lige så godt udskifte en ugentlig arbejdstime i dit fultidsjob med eet salg af sko om ugen. Hvis du så senere ville tjene mere og gå tilbage til fuldtid, så var det den ekstra time du ville opfatte som 'hårdt beskattet'

o Du har givetvis udgifter alligevel. Telefon, internet, emballage, undtagelsvis levering o.s.v. og du løber en risiko (får leveret sko du ikke kommer af med af en eller anden grund). Men det er en god idé at starte med en sådan lille 'sandkasse' - så finder du ud af det uden at løbe den store risiko.

Okey pt har jeg ca 228.000kr fra mit faste arbejde og betaler ca 39 % i skat.

Jeg er så småt begyndt at få lidt ordrer hjem. Og det går rimelig stille og roligt. :) Indtil videre forbliver det bare en hobby og så må vi se når der kommer lidt gang i det :)

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46

henrikkrebs:

Bjarne:  er du gift med Peter - revisor? Det er et godt råd at henvise til kompetente folk, men det kan også være et godt råd (specielt for andre senere læsere) at forsøge at besvare spørgsmålet direkte.

Hvad er det du mener jeg ikke har svaret direkte på her??

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Henrik Krebs!

Jeg er gift i forvejen!

Ved ikke, hvad er det der går dig imod?

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 06:47

Bjarne Andersen:
Hvad er det du mener jeg ikke har svaret direkte på her??

Ved at svare således:

Bjarne Andersen:
Du kan ikke stille det skatte spørgsmål på den måde – for det er der ingen som kan svare dig på … Ellers så skal Peter eller andre skattekyndige ha’ dine private indkomstforhold – og Amino er nok ikke lige et fora til det.

afviser du helt at svare på anden halvdel af spørgerens spørgsmål: hvad man skal betale i skat. Det er korrekt at Amino ikke er stedet for præcise personlige skatteberegninger, men man kan jo altid svare 'du betaler et sted mellem 0 og 63% + af ekstra indkomst' (som gjort) - og endda også komme det lidt nærmere. Det var et svar på den anden del af Søren C's spørgsmål 'hvor meget'. Erfaringsmæssigt er spørgere væsentligt mere tilfredse med sådan et svar end blot et 'det kommer an på en individuel beregning', selvom Søren C så har sammenblandet trækprocent (39%) med marginalskat (sikkert ca 43%).

Svend Erik Hovmand kunne ikke som skatteminister regne en personlig skat ud. Peter - Revisor kan muligvis. Ved at henvise til ham i denne og andre sammenhænge antydes en stærkere forbindelse end blot fælles tilstedeværelse på et forum.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10

Henrik Krebs!

Jeg ved ikke, hvem der har tisset på din sukkermad!

Som fagmand synes jeg, at Bjarnes svar er fuldt ud o.k., og dit svar er næppe bedre.

Dine kommentarer angående min person vil jeg ikke kommentere nærmere.

Vil bare lige sige, at dette forum ikke er StartFirma, hvor du og din Co.admin har

kunnet gøre som i ville.

Og lad nu for fanden være med dit evige ordkløveri Henrik Krebs og personlige angreb på folk. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Ved du hvad henrikkrabs - DU er sgu’ ynkelig!!

Man sidder jo og får helt ondt af dig – men ellers så vil jeg som ikke kommenterer yderligere på dit indlæg … det ligger under mit ambitionsniveau.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

Henrik Krebs!

Jeg har modtaget din ynkelige personlige mail, og vil ikke kommentere indholdet yderligere.

Jeg vil ikke i krig med dig, men hvis du ikke mener, at det er personligt at angribe min

faglige kompetance samt påstå et samspil med Bjarne Andersen, som jeg for i øvrigt

synes, har nogle gode indlæg her på Amino, så ved jeg ikke hvad.

Find dig nogle andre på StartFirma du kan ordkløve med, men ikke her på Amino.

Over and out!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)