Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det en "kopi" og er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 
Jeg går med en tanke om at åbne en webshop der sælger baby tøj med logo/design fra fodbold klubber..

men er i tvivl om hvornår er der tale om en kopi vare og hvornår er der ikke?

F.eks sælger coolshop dette https://www.coolshop.dk/produkt/real-madrid-2-pak-baby-body-0-3-mth/AG3V59/

så går ud fra dette er lovligt? 

Kan se man nemlig kan bestille nogen lignende trøje hjem fra Alibaba..

Hvis nogen evt ellers ved hvor jeg kan købe trøje som dette, så sig endelig til.

Håber opslaget er ok, er virkelig bare i tvivl om hvor jeg kan læse om hvornår det er en kopi og hvornår det ikke er.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke alene OM det er en kopi som handler om det samlede design og hvor tommelfingerregel siger, at hvis ikke den varier mindst 15% på alle områder - form, farve, design, så er det risiko for kopi

Her er vel lige så meget om ex fodboldklubben har modtaget betaling for at. Feks coolshoop må sælige noget med klubbens logo. Har de ikke det, så er det klart ulovligt

mit gæt er at storklubbers logo fra Alibaba alle er ulovlige at importere og sælge

Alle fodboldklubber af betydning våger nidkært over deres logo og navn og tillader kun brug mod licensbetaling

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Her er vel lige så meget om ex fodboldklubben har modtaget betaling for at. Feks coolshoop må sælige noget med klubbens logo. Har de ikke det, så er det klart ulovligt

Hvis Coolshop har købt Real Madrid trøjer i EU fra en autoriseret forhandler så er det ikke ulovligt for dem at sælge dem videre,uden betaling til
Real Madrid klubben.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Cookie - John Hannover:
Her er vel lige så meget om ex fodboldklubben har modtaget betaling for at. Feks coolshoop må sælige noget med klubbens logo. Har de ikke det, så er det klart ulovligt

Hvis Coolshop har købt Real Madrid trøjer i EU fra en autoriseret forhandler så er det ikke ulovligt for dem at sælge dem videre,uden betaling til
Real Madrid klubben.

Nej selvklart - Men der er jo ikke spørgsmålet her tror jeg - det er om trøjer med Real madrid logoer fra alibaba generelt kan købes og sælges - og det skal man ikke regne med

HVIS det skulle vise sig iøvrigt, at coolshops eller andres leverandør IKKE var autoriserede= havde betalt for logobrug - ville coolshop hænge på den men jeg er ikke spor i tvivl om, at coolshop har deres på det helt rene og alt er OK der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carlo

Det er super godt du lige får vendt dine tanker og bekymringer, og det giver god mening at John Hannover kommer til tasterne her.

På hjemmesiden: www.jegvælgerægte.dk, kan du læse om hvorfor det er så vigtigt at vælge ægte. I afsnittet for Virksomheder, er der et afsnit: Regler og Begreber. Klik så på Konsekvenser ved IPR-Krænkelse, og der er beskrevet følgende:

Sanktionerne ved IPR-krænkelser tæller bl.a.:

Destruktion 

Kopivarer kan kræves destrueret.

Erstatning

Hvis du handler med kopivarer erhvervsmæssigt, kan du blive dømt til at betale erstatning til rettighedshaveren. Erstatningen fastsættes som udgangspunkt til det tab, som den krænkede rettighedshaver har lidt, men kan også omfatte et rimeligt vederlag for den uberettigede benyttelse og godtgørelse for ikke-økonomisk skade.

Straf

Eneretslovene, herunder lovene om ophavsret, varemærkeret, designret mv. indeholder alle regler om bøde-og fængselsstraf. Hvis du handler med kopivarer erhvervsmæssigt, kan du blive idømt en bøde eller fængsel i indtil 1 år og 6 måneder. Straffen kan stige til 6 års fængsel ved særligt grove overtrædelser. Bøde gives kun ved mindre overtrædelser.

Prisen er ofte en afspejling om en varer er en kopi eller ej, husk at have dette for øje.

Jeg foreslår derfor, at du kontakter Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice på 43 50 83 01. Det er helt uforpligtende for dig at tale med os, og vi kan formentlig give dig nogle bud på, hvordan du kommer videre i processen:0).

Vh Lonnie    / Patent- og Varemærkestyrelsen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)