Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af småanskaffelse i PMV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har for nyligt startet min virksomhed (undervisning, kurser, foredrag indenfor sport), og har indtil nu kun haft ganske få indtægter.

Jeg har nu anskaffet mig et skelet til brug for undervisning og workshops, som forhåbentlig kan være med til at sætte gang i indtægten :-)

Skelettets pris er 7500 kr. inkl. moms, som jeg har betalt fra min private bankkonto.

Men jeg vil jo gerne have skattefradrag for skelettet i min virksomhed, da det udelukkende er købt til det formål at bruge det i undervisningen.

Hvordan bogfører jeg det? Altså sådan helt i pærer og bananer.

Jeg bruger Dinero Starter.

Jeg har kun haft indtægter for lige over 1000 kr. indtil nu, så jeg kan jo ikke afskrive hele skelettet nu???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12

Du bogfører det som udgift straksafskrivning og har det så som udgift. Har du personlig virksomhed, så har du jo underskud som du trækker fra anden indkomst - og i selskabsform - som du fremfører til kommende års overskud

Skelet lyder ikke som noget du har glæde af privat så det må bare være ren udgift - bogføring som småanskaffelse / straksafskrivning mod mellemregning - privat udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 07:33

Du kan godt afskrive hele beløbet på en gang, idet grænsen for straksafskrivninger i 2019 er kr. 13.800. Dvs at alle nye anskaffelser under den grænse kan afskrives med det samme.

Helt lavpraktisk, hvis ikke du har ændret kontoplanen i Dinero: Debet 8040 og Kredit 60120.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)