Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvansopløsning af IVS

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Mit holding og driftselskab er indkaldt til stifteretten på grund af forsent indsending af årsrapport - Med ærlighed kommer man længst. Jeg har haft ringet til erhvervstyrelsen omkring hvis jeg vil have genoptaget mine virksomheder. Der fik jeg følgende afvide:
 - Afhold ekstra generalforsamling - nemt nok når jeg er alene.

 - Efter de nye regler med IVS, så skal jeg omdannes til APS - Fair nok. Det vil jeg gerne og kan sagtens finde 40K til det, men den søde dame fra erhvervstyrrelsen, sagde at jeg skulle finde 40K pr. virksomhed, altså 40K til holding og 40K til driftselskabet plus revirsor erklæring for begge selskaber.

Det gav mig jo de tanger, så er det nemmere at lukke virksomheden i stifteretten, og tegne et nyt APS selskab,  med hvad så med den lille varebeholdning jeg har. Jeg har siden starten af virksomhed, købt varer for 20K. Næsten hele mit varelager solgt ud via mine konsulent ydelser, altså har jeg ikke dokumentation på det specifikke salg af hvert enkelt del. 

De sidste varer jeg har tilbage, hvad sker der med ved tvangsopløsning? Burde jeg sælge det hele til en tidligere kunde, eller fordi varenes værdi er så lav så forsvinder de bare for virksomheden.?

Det skal siges, jeg skylder ikke nogen penge og har en nuværende kassebeholdning på omkring 4K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot finde ialt 40 t til drift så har holding automatisk værdi af drift 40 t også men ja til revisorerklæring for begge
Tvangsopløsning giver dig dels den plet på dit V`CV /ses altid CVR under dig) og dine varer og evt andre værdier forsvinder- og - kører du en aktivitet videre i ApS kan kurator evt mene du har "stjålet" goodwill og kundeliste fra det tvangslukkede - og dermed ført værdi ud.

tilgengæld sparer opløsning for bod for det sene regnskab tosset nok

Jeg ville skynde mig til en revisor eller selskab der laver den slags - mange af dem, blot et her https://www.nemadvokat.dk/tvangsoploesning/?gclid=Cj0KCQjwoKzsBRC5ARIsAITcwXFQJxIM0PlEHdDJDOXWkocx_zuS2sFTTGRjBh5wq57hFACt0azO-wwaAvX3EALw_wcB 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige input og værdi fulgt, John!

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en opfølgning, John.

Jeg vil jo gerne have ordnet det her hurtigst muligt for mine selskaber. For at det bliver gjort hurtigst muligt, er det så regnskabsmæssigt rigtig, jeg indsætter det pågældende beløb ind på driftkontor, som gør at jeg opnår at kommer opover de 40K, som lån af indehaver til driftselskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre det hurtigere end den revisor der skal afgive erklæring gør det og denne vil sige hvad du skal indsætte hvor - efter at have gennemlæst regnskaber - men i princip ja til drift skal have kapital på 40.000 der kan bindes og så betyder det jo, at der ikke må være et minus inden, i hverken drift eller holding, ellers skal det også udlignes - men det er hurtigste Tvangsopløsning tager let 6-9 mdr - det andet 1-2-3 mdr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver desværre nok en lidt dyr omgang, så du får lige et par råd med for at mindske skaden.

Dine selskaber kan omdannes enten med en særskilt erklæring, men kan også klares med årsrapport hvor der laves "udvidet gennemgang". Hvad der er billigst må være op til revisoren. Det er kun "godkendte" revisorer der kan gøre dette.

Du bør for din egen skyld bede flere revisorer om et tilbud. Når du gør det, så vær så detaljeret og præcis som mulig. Saml al information med kontoudtog fra banken, din bogføring, billeder af varelager, redegørelse for de varer du har brugt i arbejdet, udtræk fra skat.dk, etc.

Jo bedre du dokumenterer at der er styr på tingene, jo bedre pris får du. Du skal dog ikke blive overrasket hvis det er over 15.000 kr

Omvendt kan du glæde dig over at få overstået omdannelsen til ApS.

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Tak for dine råd. Det må være en del af lære pengene i så fald. Mit varelageres nuværende beholdning rummer dog ikke over mere end 4K på nuværende tidspunkt. 

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen og John, jeg er meget taknemlig for jeres råd og vejledning!

Min hoved kører blot rundt, om hvad der er det nemmeste at gøre lige nu. Steffen du nævner 15.000 kr - Tallet skrammer mig ikke, men jeg er Jyde, og vil have mest værdi for penge ;-) 

Eftersom mit varelager ikke er særligt stort, går jeg i tankerne om, hvordan ting kan lade sig gøre, uden jeg mister for meget. Mine tanke lige nu, er at jeg sælger mit varelager til en kunde. Så har jeg kun min kasse beholdning. Den vil ikke være særlig stor, som de så kan få, uden nogen udstående gæld. 

Eftersom det kun er fordi, jeg har indsendt årsregnskab forsent og plus på likviditeten, ser jeg det ikke nødvendigt at en Likvidators er nødt til at gå ind over. 

Jeg taber nogen penge og Holdingselskabet samt driftselskabet vil altid stå som tvangopløst hos mig på CVR. Men det kan jeg begær over med. 

Håber i forstår min tvivl :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du have det billigst- så bliv tvangsopløst med begge og håb det ikke skader fremtiden - ellers betal ved kasse 1 - Jeg ser dog faste tilbud (underligt nok for hvordan folk tør ved jeg ikke - men som jeg har linket til) på ca 3-5000 kr max (per selskab og det kan måske så forhandles hvis det ene er holding for det andet

Husk, at stifter du nyt og kører videre, så KAN kurator sige du har stjålet kundelister og goodwill ud af det du lader tvangsopløse og kræve det ind" Ellers kunne man jo altid undgå skat af goodwill ved at tvangslukke og stifte nyt - men OM det sker - aner jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udmærket din frustration. Det er pokkers ærgeligt og spild af tid og penge.

Desværre må jeg også lige nævne for dig at du ganske sikkert også har et mellemværende med skat som nok savner selvangivelserne for dine selskaber.

Dit indlæg efterlader mig lidt i tvivl om hvorvidt du har fået afleveret årsregnskaber nu eller om de stadig udestår. Mit gæt på de 15.000 var baseret på en antagelse om at du ikke havde afleveret endnu og skal have revisoren til at hjælpe.

Hvis du lader dine selskaber tvangsopløse mener jeg at staten betaler 10.000 kr til en udpeget advokat pr selskab, så det er heller ikke en gratis omgang.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)