Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan klares told korrekt ? (Kina)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

vi står og skal købe nogle vare fra Kina. (Headset Til radio kommunikation)  Det er vare vi selv skal bruge i firmaet og altså ikke sælge videre igen. 

skal man stadig import registreres på skats hjemmeside ? Eller kan jeg blot bestille varen ved leverandøren og få ham til at sende en med dhl også lade dem klare told/import afgift osv ?

det er en ordre til ca 30.000kr

Tilmeldt 29. Sep 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel også være opmærksom på at der er mange lykkeriddere lige nu, der er mange som gerne vil sælge dig en bil og der er mange som gerne vil være Mr 10% på at være mellemmand.

Det er også ok, men det er kun ok hvis de arbejder for pengene. Overvej at købe en selv i Norge og importer den selv, der er mange indlæg her på forum om detaljer og told og ditto moms. Og ift gæld i bilen, så er du i Norge stillet ligeså dårligt som i DK, du overtager gælden.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du blander 2 tråde sammen? Jeg skriver intet om biler. Men søger simpelt råd / vejledning til import told ved køb i Kina. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for læaningen john

kan du forklare. Hvad gør denne import registrering ?

vi betaler vel stadig moms told og import gebyr Til fx dhl som behandler forsendelsen. 

er ikke helt med på hvad den registrering gør / betyder ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel mest, at told har kontrol med erhvervsmæssig import og det koster helt det samme. Må jeg i stedet spørge hvorfor du synes det er "besværligt"? Du har CVR - og det er jo en del af det hele - import erhvervsmæssigt skal registreres som det - og så skal man have CVR og - være importregistreret. Det tager dig 28 sek at registrere på CVR i ændring - and thats is

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet er besværligt. 
forstod bare ikke helt det med import reg. når man alligevel endte med at betale moms og told når pakken ankom. 

vil enlig bRe sikre mig at jeg gjorde alt rigtigt. Og ikke noget unødvendigt eller endte med ekstra regninger. I forhold til det jeg ca kan regne ud på diverse toldberegner osv. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

mhpdk:
når man alligevel endte med at betale moms og told når pakken ankom. 

Det gør man så heller ikke, told opkræves den efterfældende måned og moms betales ikke.

mhpdk:
I forhold til det jeg ca kan regne ud på diverse toldberegner osv. 

Forvent ikke at de nødvendigvis giver et retvisende billede af hvad toldsatsen er.  Mig bekendt oplyser de heller ikke noget om evt anti dumningstold.

For overhoved at kunne bestemme toldsatsen, skal du kende varens varekode, som ikke altid er helt let at bestemme. 

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man finde en oversigt med vare koder evt? 
så jeg kan blive lidt klogere. 
skal købe headset til walkie talkies (ik trådløse eller Bluetooth)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du på se i toldtariffen

Alternativt kan du indsende en BTO (bindende tariferingsoplysninger) ansøgning til SKAT.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)