Udlejning af popcorn maskiner osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 16
Jessen01 Skrevet 19-09-2019 kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Som skrevet i titlen mangler jeg hjælp ift. udlejing af popcorn maskiner osv.

Skal man have en tilladelse, og hvordan med kontrakten?

Tak på forhånd! :)

Tilmeldt 14. Sep 19
Indlæg ialt: 27
Lasse.ole Fra  Lasse ole Skrevet 20-09-2019 kl. 11:45
Du trænger ikke tilladelse, og du kan selv lave kontrakten som du har lyst til den skal se ud.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 1479
Pythonrap Skrevet 20-09-2019 kl. 14:54

Jessen01:
hvordan med kontrakten?

Du skal sikre dig selv. Jeg har et firma med udlejning af næsten alt til en fest. Jeg sørger for at jeg er sikker på, at mit udstyr kommer tilbage.

Og det gør det, dog kan en kop, glas, tallerken osv. være slået i stykker. Det er jo bagateller.

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 28
Jesper fra Festbamsen.dk Skrevet 20-09-2019 kl. 15:30
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Ifølge den vejledning jeg fik fra Fødevarestyrelsen, så skal vi udlejere være fødevareregistreret, uanset omsætning.

Det var primært slush ice maskiner jeg spurgte ind til, og her var svaret, at ved udlejning af maskiner uden salg af fødevarer (fx slush ice koncentrat og popcorn majs), så var der ikke behov for registrering.
Så snart der er salg af fødevarer, skulle der dog en fødevareregistrering til.

Jeg har senere læst mig til, at hvis man har andre forretningsgrene (fx sælger elektronik), så kan man være undtaget for registrering hvis det skønnes at udlejningen er en mindre del. Hertil kan jeg ikke huske kravene.

Uanset om du skal registreres eller ej, skal du dog stadig overholde Fødevarestyrelsens krav i forbindelse med håndtering af fødevarer og fødevarekontaktmaterialer.
Det betyder at du skal holde en god hygiejne, kontrollere emballage ved modtagelse og sikre at denne ikke beskadiges under din opbevaring, gemme fakturaer i 5 år, have styr på egenkontrol, rengørings- og vedligeholdelsesplan, processer for tilbagekaldelse mv. Alt skriftligt dokumenteret.

Derudover skal du sikre rengøring sker ordentligt (desinfektion med midler godkendt af Fødevarestyrelsen, grunding håndvask, tørre hænder med fødevaregodkendt papir mv)

Så ud fra ovenstående vejledning, blev jeg fødevareregistreret med det samme, og fik styr på alt det kedelige...

Bøvl, men rart at vide at der er tænkt over det... Både som virksomhed, og for kunder...

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Alt det andet.. er venligst sponseret af: