Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføre gratis film portal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem de sidste par år drevet hjemmesiden www.brugtefilm.dk hvor folk kan registrere deres filmsamling og sælge film til hinanden.

Af daglige unikke besøgende ligger jeg på ca. 10-20 og har gjort dette siden starten.
Spørgsmålet er, hvordan får jeg flere brugere/besøgende, reklameindtægterne fra sitet, går til drift (webhotel osv.), så det er rimelig småt med pengene.

Venlig hilsen
Henrik Meyer
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:29

du kan forbedre selve siden, jeg prøvede for nogle uger siden at tilmelde mig og sælge min filmsamling, men opgav da det var for besværligt!

/Brian
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 16:19

Hej Brian,

Tak for din respons, det sætter jeg pris på. Det kommer lidt som en overraskelse, da ingen har nævnt det for mig før.
Jeg ved ikke umidlbart hvordan det kan gøres lettere. Så der skal jeg nok bruge ekstern konsulent hjælp.

mvh
Henrik
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:20
Annoncerer du i Google? Jeg tænker selvfølgelig på Adwords-kampagner...

Det ville måske kunne give dig mere trafik, men så skal der jo også være et element af økonomi på sitet - måske via Adsense.

Det var da en mulighed!

Med venlig hilsen

Carsten O.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:32
Hej Henrik.

Det kan være svært i starten, men nu har din side jo kørt et stykke tid. Men da du ingen penge til annoncering har, så må det jo gøres på alternative måder.

Du kan sprede det fra mund til mund, alle steder du kommer - og/eller gøre folk i diverse film forums (filmz.dk, filmnet.dk, dahf.dk, recordere.dk), kort sagt alle forums med din målgruppe. Som sagt gør dem opmærksomme på, opret en tråd - ikke som en direkte reklame søjle, men hvor du bare anbefaler dem din side, og forklarer - hvorfor de netop skal vælge din side!

Håber du kan bruge det til noget, men som sagt - så er det lidt svært at få et mindre site på benene. Og som der tidligere er blevet nævnt herinde, så er brugervenligheden alt.

Ps. så lav lige så sæt lige gallery="no" ind i dit top-menu-grafik, det da genrere en smule - når man holder musen over.

// Jesper Skov

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 16:39

Hej Jesper,

Tak for dit svar. Det med at skrive i fora har jeg prøvet, men bliver bannet rimeligt hurtugt, da de føler jeg er en konkurent.

Jeg forstår ikke hvad du mener med:
Ps. så lav lige så sæt lige gallery="no" ind i dit top-menu-grafik, det da genrere en smule - når man holder musen over
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:22
Hej - ja, nogle vil nok se det som en konkurrent, men nogle steder er der også oprettet kategorier, hvor det er tilladt at tippe om links.

Men ang. image=no, så er det så den windows image-toolbar forsvinder.

Men fang mig evt. lige på msn: jesperskov@msn.com - så kan vi nok finde ud af noget, med noget reklame ;-)

// Jesper Skov

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:34

Hej Henrik,

Sender du nyhedsbreve ud? Måske kan du øge trafikken fra eksisterende brugere ved at sende et nyhedsbrev en gang i måneden, eller noget i den stil. Nyhedsbrevet kan evt. indeholde liste over mest solgte film, nye film til salg, og andet som kan drive dem ind på sitet.

Og hvad med konkurrencer? Giv hver måned en fornuftig præmie som du udlodder blandt nye brugere og/eller nye tilmeldinger til nyhedsbrev. Man kan vel få en iPod Shuffle til 750 kr. og sådan en er der nok mange der gerne vil have fingrene i. Alternativt kan du udlodde gavekort til køb af film der er til salg på sitet.

Blot et par tips...

mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)